חברת סלקום , שהכריזה אתמול על חבילת טריפל חדשה, הציגה היום (ה') את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2015. ההכנסות ברבעון ירדו ב-6% והסתכמו בכ-1.06 מיליארד שקל (267 מיליון דולר), בהשוואה לכ-1.13 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה בהכנסות סלקום מיוחסת לירידה של 13.7% בהכנסות משירותים, אשר הסתכמו ב-800 מיליון שקל (201 מיליון דולר) ברבעון, בהשוואה ל-927 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - שקוזזה בחלקה על-ידי עלייה של 29.1% בהכנסות מציוד, שהסתכמו ב-262 מיליון שקל (66 מיליון דולר) ברבעון, בהשוואה ל-203 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2014.
הירידה בהכנסות משירותים ברבעון נבעה בעיקרה מירידה בהכנסות משירותי סלולר בעקבות השחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה והמשך נטישה של לקוחות לאור התחרות המוגברת בשוק הסלולר. הירידה בהכנסות משירותים נבעה גם מירידה בהכנסות משירותי אינטרנט ומשיחות בינלאומיות.
המספרים של סלקום ברבעון
הרווח התפעולי ברבעון התכווץ ב-70.3% ל-55 מיליון שקל (14 מיליון דולר) מ-185 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2014. הירידה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מהירידה בהכנסות משירותים וכן גידול בעלויות התוכן ועלות הרכשת לקוח כתוצאה מכניסה לתחום הטלוויזיה והוצאה חד-פעמית בסך כ-30 מיליון שקל כתוצאה מחתימת ההסכם הקיבוצי.
הרווח הנקי צנח ב-77%
בשורה התחתונה דיווחה סלקום כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-26 מיליון שקל (7 מיליון דולר), בהשוואה ל-114 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2014 - ירידה של 77.2%. הרווח הנקי בנטרול הוצאה חד-פעמית כתוצאה מחתימת ההסכם הקיבוצי הסתכם לסך של 51 מיליון שקל - ירידה של 55.3% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2014.
תזרים המזומנים הפנוי של החברה ברבעון הצטמק ב-65.3%, ל-127 מיליון שקל (32 מיליון דולר), בהשוואה ל-366 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2014.
מצבת מנויי הסלולר של החברה לסוף הרבעון הראשון של 2015 עמדה על כ-2.885 מיליון מנויים. במהלך הרבעון הראשון של 2015 קטנה מצבת המנויים של החברה בכ-82,000 מנויי סלולר נטו, מרביתם מנויי פרי-פייד. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון הראשון של שנת 2015 הסתכם ב-11.9%, בהשוואה ל-11.1% ברבעון הראשון של שנת 2014.
התחרות המוגברת בשוק הסלולר ממשיכה לפגוע בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU), שהסתכמה ברבעון ב-65.5 שקל (16.5 דולר), בהשוואה ל-74.7 שקל ברבעון הראשון של 2014.
בהתייחס לדוחות אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "תוצאות הרבעון הראשון של 2015 משקפות את האתגרים וההזדמנויות של קבוצת סלקום. בתחום הסלולר אנו ממשיכים לראות תחרות אגרסיבית והמשך הרעה בתוצאות, ומנגד אנו מתחילים לראות את ההשקעות במנועי הצמיחה העתידיים של הקבוצה באות לידי ביטוי.
"גם ברבעון זה המשכנו לראות תחרות מחירים אגרסיבית בענף הסלולר והמשך ירידת ההכנסות משירותים וקיטון במצבת המנויים. לצד הפגיעה בפעילות הסלולר, פועלת הקבוצה ומשקיעה במנועי צמיחה עתידיים בתחום הקווי, שאנו צופים שלאורך זמן יביאו לגידול בהכנסות ולשיפור ברווחיות.
"במקביל לירידה בהכנסות והוצאה חד-פעמית כתוצאה מחתימה על ההסכם הקיבוצי, ממשיכה החברה בתהליכי ההתייעלות. בימים אלה אנו מצויים בתהליך חוצה חברה של תוכנית פרישה מרצון, שאת השפעתו על ההוצאות אנו צפויים לראות במהלך השנה, כאשר הקבוצה מחוייבת להמשיך ולפעול גם ברבעונים הבאים להתאמת מבנה ההוצאות והיקפי כוח-האדם בכל תחומי הפעילות של הקבוצה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.