רכבת ישראל מנסה שוב לבחור זכיין לשיווק על פני הפרסום בתחנותיה: ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים ייצא מכרז חדש לבחירת זכיין בתחום. אחד הדגשים החשובים יהיה שדרוג פני הפרסום והפיכתם לדיגיטליים.
הזכיין שייבחר יידרש לשדרג את מערכת מתקני הפרסום בתחנות ולהקים מערכת מסכי מדיה דיגיטליים מתקדמים שיותקנו בתחנות. כ-60 מסכים יותקנו ב-16 מהתחנות הגדולות, ובשאר התחנות יותקנו 2 מסכים לפחות בכל תחנה.
נראה כי ברכבת רואים בכך מהלך משמעותי, שכן לראשונה צפויה להיות השתתפות בעלות הקמת המערכת - של עד 3 מיליון שקל.
הקמת מערכת דיגיטלית שכזאת כרוכה בהשקעה כספית גדולה, ולכן דמי הזיכיון הנדרשים נמוכים יחסית לאלה שנדרשו בשנים קודמות: מינימום של 3 מיליון שקל לשנה, או עמלה של הכנסות בשיעור של 35% מהמחזור.
טווח הזיכיון הוא ל-10 שנים, ולהצעה המסחרית יהיה משקל מכריע - 70% מהשקלול הכולל.
בעבר היו מכרזי הרכבת לפרסום בתחנות כרוכים בלא מעט אי-נעימויות והסתבכויות: לפני כשנתיים וחצי הודיעה חברת ברעם פרסום מקורי, הזוכה האחרונה במכרז, כי היא מוותרת על זכותה להמשיך להחזיק בזיכיון לפרסום ברכבת. לאחר מכן ניהלה הרכבת לא פחות מ-3 הליכים שונים, ולא הצליחה להעניק את הזיכיון לחברה כלשהי לטווח ארוך. בסופו של דבר זכתה בזיכיון חברת לביא מדיה מתחום השילוט על גבי קירות, למשך 3 חודשים בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.