באגף התנועה במשטרה ממליצים הבוקר (ב') לשנות את התקנות הקיימות, ולחייב רישיון נהיגה ורישיון כלי רכב מכל רוכב אופניים חשמליים. היום יתקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא.
מאז חקיקת התקנות החדשות בעניין האופניים החשמליים, נתקלה המשטרה בקושי ממשי ביישומן, בעיקר נוכח הגיל הצעיר של רוכבי האופניים, מסוכנות הורדתם לכביש והחשש מהיפגעותם על-ידי כלי רכב.
דבר נוסף שמקשה הוא היעדר פיקוח על הכלים עצמם. עם סיום בחינת הנושא החליט ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, להמליץ בפני משרד התחבורה על שינוי התקנות הקיימות.
ביום חמישי הפגינו כ-200 בני אדם בשדרות ההשכלה בתל אביב, בקריאה לרשויות למצוא פתרון לסכנת רוכבי האופניים החשמליים ברחובות. ההפגנה התקיימה לאחר שנער שרכב על אופניים חשמליים פגע בפעוטה בת 3 וגרם לה לחבלות. המשתתפים הניפו שלטים הקוראים למנוע את האסון הבא ולהוריד את האופניים החשמליים מהרחובות.
מולם, התגרו מספר נערים רכובים על אופניים חשמליים, שנסעו מסביב למפגינים. "אנחנו דורשים שמישהו ירים את הכפפה ויתחיל להתייחס לעניין הזה ברצינות", אמרה שירי שומינר, אמה של בת ה-3, שהשתתפה אף היא בהפגנה. "יש המון רוכבי אופניים חשמליים שטסים בשדרות ובמדרכות שאין להם פתרון ראוי ולא לנו. אנחנו רוצים שמישהו ייתן על זה את הדעת. המשטרה צריכה לאכוף ומשרד התחבורה צריך להתקין תקנות הולמות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.