אפליקציית הניווט הישראלית waze היא אחת האפליקציות הפופולריות בישראל. בדרך קבע היא נמצאת במעלה טבלאות ההורדות במכשירי אנדרואיד ו-iOS, ולמעשה הפכה להיות - לפחות עבור הנהגים - אחת מאפליקציות החובה שמתקינים על הטלפון.
אך על אף הפופולריות ותג המחיר הגבוה שניתן לה לפני שנתיים כשנרכשה על-ידי גוגל בכמיליארד דולר, כפי שנחשף אז ב"גלובס", המספרים מאחורי waze מעולם לא נחשפו עד היום.
אז עד כמה פופולרית waze? על-פי מידע שהגיע לידי "גלובס", עולה כי 2.9 מיליון ישראלים משתמשים באפליקציה מדי חודש, ו-850 אלף ישראלים משתמשים בה מדי יום.
לצורך השוואה, פייסבוק - אפליקציה פופולרית אחרת בקרב הישראלים - מניבה 3.5 מיליון משתמשים פעילים במובייל בחודש ו-2.6 מיליון משתמשים פעילים ביום. עם זאת, ההשוואה קצת מעוותת את קהל היעד - נהגים ב-waze וכלל הישראלים מעל גיל 13 בפייסבוק.
עוד עולה מהנתונים של waze כי הנהג הישראלי משתמש 8 שעות בחודש באפליקציית הניווט ובממוצע פותח את האפליקציה 17 פעמים בחודש.
מהמידע שהגיע לידי "גלובס" נחשפים לראשונה גם מחירי הפרסום שגובה גוגל דרך waze עבור הפרסום באפליקציה. כלי הפרסום באפליקציה מתחלקים לשניים: הראשון והוותיק יותר הוא סיכות ממותגות שמצביעות על מיקומים מובלטים על גבי מפת הניווט של waze כמו סניף של סופר-פארם או מסעדה.
הכלי מוצע למפרסמים ולמותגים במקביל לחיפוש ממותג, כזה שמבליט את המיקום והלוגו במעלה תוצאות החיפוש. ב-waze גובים על כלי זה שקל אחד ל-1,000 חשיפות, כשהתקציב המינימלי לפרסום עומד על 10,000 שקל ולמינימום של 3 חודשים.
הכלי המוכר יותר של waze נקרא Take Over ומי שמשתמש תדירות באפליקציה מכיר אותו מהפרסומות שקופצות בחלק העליון של המסך בכל פעם שעוצרים ברמזור. כלי זה משלב הנעה לפעולה ומאפשר למפרסמים לשלב כפתור התקשרות לבית העסק, ניווט לכתובת בית העסק, שמירת מיקום או קופונים ועוד.
על האפקטיביות של כלי פרסום זה אפשר לתהות - גם כי הנהגים לא בהכרח מסתכלים על המסך בזמן שהם מחכים ברמזור, וגם לעיתים ההנעה לפעולה לא באמת אטרקטיבית, כשהאפליקציה מציעה לנוסעים לפגישה עוף ב-9.90 שקלים ברשת שיווק, אם יסטו מהמסלול לכמה דקות.
ועדיין, ב-waze מסתכלים על הכלים האלה ככלי פרסום מתקדמים, כשהיתרון העיקרי שלהם הוא היכולת לטרגט ולמקד את הפרסום על בסיס מיקום המשתמש, וכך הוא יותר רלבנטי.
על-פי המידע שהגיע ל"גלובס", ב-waze גובים 20-25 שקל לאלף חשיפות עבור פרסום מסוג Take Over, כשכלי הפריים, Reach Take Over - בעלות של 40 שקל ל-1,000 חשיפות ובמינימום תקציב של 40 אלף שקל - מאפשר למפרסם לעצב בעצמו איך שהפרסומת תיראה ולא להשתמש בפורמט קבוע של החברה.
המספרים של ווייז
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.