אמש, בלילה בין שישי לשבת, השף דיוויד פרנקל פרסם פוסט שעורר הדים רבים. על-פי הפוסט, פרנקל מספר כי באותו ערב הוא גירש מהמסעדה שלו אדם שהיה חשוב במשק הישראלי, מאחר שהוא "התנהג בבריונות" כלפי צוות המסעדה, כך לדבריו.
הפוסט, שנמחק על-ידי פרנקל בהמשך, הביא לגל תגובות וסטטוסים אשר חשפו במהרה את זהות אותו "אדם חשוב במשק" - נוחי דנקנר. אחד הבולטים בהם הוא הסטטוס אותו פרסם אחיו של פרנקל, דניאל: "אח שלי האהוב העיף עכשיו את נוחי דנקנר ומשפחתו מ'פרונטו', בקטע של אל תחזרו לפה יותר. זה צדק חברתי!".
מבירורים בנושא עולה כי בעת הגעת המנות לשולחן, דנקנר ומשפחתו התעקשו להחזיר את המנות תוך העלבת צוות העובדים, לכאורה. פרנקל בעצמו יצא לשולחן כאשר הוא משוכנע כי אין כל בעיה עם המנות שיצאו, ולאחר חילופי דברים התעצבן והחליט לגרש את המשפחה. הם מצידם התעקשו לשלם.
לאחר הסאגה ופרסום הדברים ברשתות החברתיות, דנקנר התקשר לפרנקל על-מנת ליישב את ההדורים. ממסעדת "פרונטו" נמסר כי אכן דנקנר התנצל, "שמנו את כל הסיפור מאחורינו, והכול בסדר", כך לדברי רפי אדר הבעלים ופרנקל השף.
לעומת זאת, מצידה של משפחת דנקנר הסיפור לא לגמרי נותר מאחור. לפני כשעה קלה פרסמה דנה דנקנר, בתו של נוחי, סטטוס בפייסבוק בו היא מספרת את הסיפור מנקודת מבטה של המשפחה: "הבשר שהגיע היה לא טוב בלשון המעטה, בלתי לעיס, ורצינו לקחת מנה אחרת במקום (כמו שקרה לכל אחד מאיתנו מתישהוא [הטעות במקור] בבית קפה או מסעדה). המלצרית חזרה אלינו ואמרה שמהמטבח מוסרים שככה המנה צריכה להיות. קצת הופתענו מהתשובה הזו, אבל זה עוד כלום לעומת מה שקרה בהמשך. כעבור שתי דקות הגיע השף עם צלחת שעליה חתיכה מהבשר שהוגש לנו מקודם. הוא החל לפרק את הבשר באצבעותיו על הצלחת מולנו והשאיר אותנו פעורי פה. 'אתם רואים?', הוא נזף בנו, 'זה הנתח, ככה זה צריך להיות'. וזה בקול רם שבייש בעיקר את עצמו".
דנה ממשיכה ומספרת כי הם ביקשו חשבון, אך מנהלת המשמרת אמרה להם שאינם צריכים לשלם עבור הארוחה, אך הם התעקשו ושילמו גם על מנות הבשר שלא אכלו והוסיפו 20% שירות.
"היום בבוקר קמתי ונדהמתי לקרוא פוסט שפרסם השף", חתמה דנה את הפוסט. "מי שמכיר אותי ואת משפחתי יודע שהמילה 'בריונות' רחוקה מאיתנו. בריונות לא הייתה שם. מסע יחסי ציבור למסעדה על הגב של אבא שלי - כן ועוד איך!".
מטעמו של נוחי דנקנר, לבקשת וואלה! אוכל, נמסרה ההודעה הבאה: "במהלך ארוחת ערב משפחתית במסעדת 'פרונטו' ביקשנו להחליף מנה שבעינינו הייתה בלתי אכילה. להפתעתנו, בקשה תמימה זו סורבה על-ידי השף, שניגש לשולחן והתנהג כלפינו בצורה מבישה. למרות זאת, עמדנו על כך שנשלם את החשבון במלואו, לרבות המנות שהוחזרה בתוספת דמי שירות, וכך היה. מאוחר יותר התקשרתי לשף וביקשתי ממנו למסור התנצלות למלצרית על כך שנקלעה לסיטואציה שלחלוטין לא הייתה באשמתה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.