חברת קורוס, מיזם הרכב הכושל של קנון וצ'רי הסינית, ממשיכה לבלוע מזומנים בכמות מרשימה, אלא שהפעם ההזרמה הכספית אשר לה היא תזכה, בהיקף של כ-100 מיליון דולר, לא תגיע מחברת קנון הציבורית. חברת ההחזקות שבשליטת עידן עופר מיצתה את יכולתה להזרים כסף לקורוס, ומי שידאג להזרמה הוא עופר בעצמו, באמצעות חברת אנסוניה הפרטית.
אנסוניה, המחזיקה ב-46% מקנון, תזרים לקורוס 25 מיליון דולר באופן מיידי, וצ'רי תזרים עוד 25 מיליון דולר, כך שקורוס תקבל 50 מיליון דולר למימון פעילותה השוטפת וההון החוזר שלה. בהמשך תקבל קורוס עוד 50 מיליון דולר משתי החברות באותו אופן. על פי הדיווח, ההלוואות לקורוס עשויות להיפרע בתנאים מסוימים, למשל, אם תשיג קורוס מימון חלופי, או שיצוץ גורם אחר שישקיע בחברה או יקנה אותה.
בתגובה להודעה על ההזרמה, הגיבה היום (א') קנון בזינוק בבורסה.
צברה הפסד של 1.25 מיליארד דולר
קנון פוצלה מהחברה לישראל, ובעת הפיצול העניקה החברה לישראל לקנון מסגרת אשראי של 200 מיליון דולר, שנועדה לאפשר את המשך התמיכה בקורוס המפסידה. להבטחת מסגרת אשראי זו, שעבדה קנון לטובת החברה לישראל 66% ממניות החברה הבת, איי.סי פאואר. עד תחילת אפריל נוצל כל הסכום, ולכן, כאמור, עידן עופר מבצע את ההזרמה הנוכחית באמצעות אנסוניה.
את 2015 סיימה קורוס עם 40 מיליון דולר בקופה, אל מול התחייבויות פיננסיות (בניכוי הלוואות בעלים) בהיקף של 923 מיליון דולר, בעוד שקנון עצמה ערבה ל-169 מיליון דולר מתוך חוב זה. לקורוס היה בסוף 2015 גירעון עצום של 431 מיליון דולר בהון החוזר, וזאת עקב התחייבויות קצרות-טווח של 662 מיליון דולר.
קורוס רשמה ב-2015 עלייה של 15% בהפסדיה, ל-385 מיליון דולר, ושחיקה של 78% בהון העצמי ל-30 מיליון דולר בלבד, וזאת למרות שהחברה הציגה במקביל צמיחה של 69% בהכנסות ל-224 מיליון דולר. מאז היווסדה ועד סוף 2015 צברה קורוס הפסד של 1.25 מיליארד דולר.
בהנהלת החברה ציינו עם פרסום הדוחות השנתיים, כי בשל ההאטה בקצב צמיחת שוק המכוניות הסיני, שנבעה בין השאר מהתנודתיות בשוקי ההון במדינה ומההאטה בקצב צמיחת הכלכלה הסינית, נאלצו החברות בענף הרכב להעניק במחצית השנייה של 2015 הנחות לצרכנים, ומגמה זו צפויה להימשך, ואף להתחזק ב-2016.
בשנת 2015 מכרה קורוס 14,250 מכוניות חדשות בסין, לעומת 7,000 מכוניות בלבד שמכרה ב-2014. ברבעון הרביעי לבדו נרשמה צמיחה של 89% במכירות ל-4,840 מכוניות, וזאת בהשוואה למספר המכוניות שנמכרו ברבעון המקביל ב-2014.
ברבעון הראשון של 2016, שנחשב לחלש יותר עונתית בשל חגיגות ראש השנה הסיני, צמחו מכירותיה ב-97% ל-4,900 מכוניות. למרות השיפור המרשים במכירות, קורוס עדיין רחוקה מאוד מיעד מכירות של מאות אלפי כלי רכב בשנה, שאותו הציבה בתחילת פעילותה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.