הקץ לעיכובים בטיסות מישראל ואליה? ביום חמישי האחרון נחתם הסכם אסטרטגי בין ישראל ובין האיחוד האירופי באמצעות הארגון יורוקונטרול, המציע שירותי תעופה מתקדמים לניהול ותכנון מרחב אווירי, נתיבי טיסה, ניהול ותכנון טיסות - וזאת במטרה לצמצם עיכובים בזמני טיסות יוצאות ונכנסות.
הציפייה היא שצמצום העיכובים בטיסות יחל באופן הדרגתי, במהלך החודשים הקרובים. לצד עוגמת-הנפש והטרטור לנוסעים לעיכובים בטיסות יש השלכות כלכליות כבדות. מנתונים שמפרסם משרד התחבורה הנזק הכלכלי של כל דקת עיכוב לשדה התעופה ולחברות התעופה שווה לכ-100 דולר. לפי דוח שערכה יורוקונטרול, בספטמבר 2015, זמני העיכובים המצטברים בנתב"ג עמדו בממוצע יומי על 482 דקות (8 שעות במצטבר). התרגום הכלכלי של עיכובים אלה משמעותו נזק מצטבר של כ-1.5 מיליון דולר לחודש.
ארגון היורוקונטרול מנהל את המרחב האווירי האירופי בתחום שירותי ניווט ובקרה. זהו מרחב שעוברות בו כ-30 אלף טיסות ביום. כ-90% מהתנועה האווירית הבינלאומית לישראל וממנה, בעיקר אחרי הסכם השמיים הפתוחים, משתמש במרחב האווירי האירופי בטיסות ליעדים באירופה ובצפון אמריקה, זאת דרך המרחב האווירי הצפוף מאוד של קפריסין.
לאור הגידול בהיקף התעופה לישראל וממנה, הוחלט במשרד התחבורה וברשות התעופה האזרחית לפעול לצירוף ישראל לארגון היורוקונטרול שעד כה היה סגור בפני מדינות שלא משתייכות לאירופה. לפני שנתיים החליט הארגון לפתוח שעריו בהדרגה וכעת ישראל ומרוקו כבר צורפו לשורותיו, מאחר ולשתי המדינות קיימים הסכמי שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.