שבועיים בלבד נותרו עד שמנכ"ל לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית), גדי מרגלית, יפנה את כיסאו לטובת תפקיד מנכ"ל עיריית חיפה - ומנכ"ל חדש עדיין אין. ל"גלובס" נודע כי עד לבחירת מנכ"ל חדש מונה למרגלית ממלא-מקום - שלמה עדיאל, שינהל את לפ"מ בינתיים.
העובדים בלפ"מ נמנים עם עובדי המדינה. כפועל יוצא מכך, בקרוב צפוי להיפתח בלפ"מ מכרז לבחירת מנכ"ל חדש מקרב עובדי מדינה. במקרה שלא תימצא אישיות מתאימה, ייערך מכרז נוסף שייפתח למעגל רחב יותר.
המנכ"ל הפורש מרגלית אינו עובד מדינה. הוא שימש בעבר במספר תפקידים שיווקיים ופרסומיים - המרכזיים שבהם סמנכ"ל רשת הקמעונאות המנוחה קלאבמרקט ובהמשך שותף ומנהל חברת הפרסום המגזרית טריו.
עדיאל, שמחליף אותו, עובד בשירות המדינה כ-20 שנה, אך על-פי ההערכות הוא אינו צפוי להתמודד על המנכ"לות. תפקיד "מספר 2" בלפ"מ מחולק בין עדיאל, שאחראי על תחומים כמו משאבי אנוש ומחשוב, ובין איריס בראל - שנכנסה לתפקיד לפני כחודש ואחראית על ניהול הלקוחות.
לפ"מ אחראית על כל תקציבי הפרסום מטעם משרדי הממשלה. אין לה תקציב קבוע, והיקפי הפעילות שלה נגזרים אד-הוק מהתקציבים והאג'נדות של כל משרד. למרות היעדר התקציב, מדובר בגוף המגלגל עשרות מיליוני שקלים בשנה ונמנה באופן קבוע קרוב לעשרת משרדי הפרסום הגדולים.
בשנים האחרונות, גורמים בתעשיית הפרסום הציבו סימני שאלה לגבי נחיצותו של גוף מטעם המדינה שמטפל בפרסום - זאת למרות שגופים כאלה מקובלים גם בארצות מתקדמות, הן מבחינה פרסומית והן מבחינת תרבות שלטונית, כמו אנגליה וצרפת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.