החלטתה של רשת מייסי'ס לסגור 100 סניפים - האחרונה בשרשרת הודעות על צמצומים מצד רשתות חנויות כלבו - צפויה לפגוע קשות במפעילי הקניונים בארה"ב.
מייסי'ס, סירס, ג'יי.סי פני ואחרות, לרבות קמעונאיות מתמחות, סובלות לאחרונה מפגיעה בהכנסות וברווחים שלהן מצדן של קמעונאיות באינטרנט ומכך שהקונים מחפשים תפיסות קמעונאיות מרעננות יותר. חברת מחקר בתחום הנדל"ן, גרין סטריט אדוויזרס, טוענת כי הרשתות יצטרכו לסגור 800 סניפים ביחד כדי להשיג את הרווחיות למ"ר שאותה השיגו לפני עשור.
מנהלים בתחום הקמעונאות יודעים שהם ניצבים מול בעיה, אף שסגירת חנויות וסיכון אלפי מקומות עבודה הם דבר כואב.
"המציאות היא שבארה"ב יש עודף חנויות", אומר מנכ"ל מייסי'ס, טרי לנדגרן. "אלה הן עובדות חותכות. אנו נמצאים במגמה שבמסגרתה הלקוחות מאזנים את ההוצאות שלהם ברשת וגם בחנויות".
ההודעה של מייסי'ס משלשום (ה') שתסגור 100 חנויות זעזעה מפעילים של מרכזי קניות, כמו סיימון פרופרטי גרופ, שמושבה באינדיאנפוליס, המפעילה 200 מרכזי קניות. מניית סיימון ירדה ב-2% בתגובה.
מייסי'ס היא השוכרת העיקרת של סיימון, וחנויותיה תופסות 12.6% מהמרכזים של סיימון בארה"ב. למייסי'ס יש 122 חנויות במרכזים המופעלים על-ידי סיימון.
ירידות נרשמו בעקבות הודעת מייסי'ס גם במניותיהן של שתי מפעילות מרכזי קניות נוספות, ג'נרל גרואות' וקימקו ריאלטי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.