עיריית תל-אביב דוחה בשבועיים את מועד ההגשה הסופי להצעות המתמודדים במכרז הפרסום שלה - כך נודע ל"גלובס". נראה כי המכרז עורר הרבה מאוד שאלות של משרדי פרסום המעוניינים להתמודד, ובעירייה בחרו לדחות מועד הסגירה כדי לאפשר מענה הולם.
כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כמה חודשים, ליציאה למכרז קדמה הכנה ארוכה שלוותה בעזרה מקצועית - בין היתר בשל הדגש הגבוה ששמים בעירייה בכל הקשור לתחום הדיגיטל. כך, החלק של ההצעה המסחרית בתחום הדיגיטל מהווה 40% מהניקוד בתחום זה. גם בתנאי הסף יש התייחסות הנותנת משקל גבוה לתחום, עם הגבלות שמאפשרות השתתפות בעיקר למי שיש לו פעילות ענפה בדיגיטל, בהן דרישה ללקוח עם היקף פרסום של כ-2 מיליון שקל בפייסבוק - סכום משמעותי ללקוח יחיד.
היקף תקציב הפרסום של עיריית תל-אביב לא נחשב לגדול, אך מאחר שמדובר בעיר הגדולה, הוא היווה תמיד יעד מבוקש למשרדי הפרסום הגדולים. התקציב מנוהל זה כ-6 שנים במקאן תל-אביב, והמכרז האחרון שבו הוא זכה התקיים ב-2011. מולו התמודדו אז משרדים גדולים, בהם אדלר-חומסקי ויהושע TBWA.
המכרז עורר אז הרבה ביקורת בענף הפרסום, בעיקר בשל מתן דגש מרכזי לשירותים שלא היו נהוגים באותה תקופה במשרדי פרסום, עם הדגשה כי רוב השירותים יינתנו in house ולא על-ידי חברות-בנות. תנאי נוסף עסק בדרישה למחלקה המתמחה בבניית אתרים, עם הוכחה לבניית 3 אתרים לפחות.
באותה תקופה הדיגיטל במשרדי הפרסום היה רחוק מלהיות מפותח, ולמעשה אחד המשרדים הבודדים שהייתה להם כזאת יכולת היה מקאן. בהמשך התברר כי אכן להיבט הדיגיטלי היה חלק משמעותי בהתנהלות התקשורתית של העירייה, גם בפן בו היא מתקשרת עם האוכלוסייה וגם בפן הפרסומי.
בעקבות הביקורת של משרדי הפרסום והסערה שעוררו תנאי הסף, שינה מי שכיהן אז כדובר העירייה, הלל פרטוק, חלק מהם, מה שאיפשר לעוד משרדים להשתתף במכרז. יש להניח כי הלקח נלמד, שכן כאמור על הכנת המכרז הנוכחי שקדו בעירייה תקופה ארוכה מאוד.
דובר עיריית תל-אביב מסר בתגובה: "המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הפרסום נדחה על-מנת לאפשר לכל המעוניינים להשתתף במכרז, לקבל מענה הולם לשאלות שהגישו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.