יותר מ-90% מהצרכנים בישראל משתמשים בסמארטפון במשך כ-7.4 שעות ביום, 84% משתמשים במחשב נייד קצת יותר מ-4.5 שעות ביום, וכ-53% משתמשים בטאבלטים כשעתיים ביום - כך עולה ממדד החדשנות הגלובלי שפירסמה היום (ג') חברת מאסטרקארד העולמית.
המדד סקר 23,000 צרכנים ב-23 מדינות באירופה, אפריקה והמזרח התיכון לגבי גישתם לטכנולוגיה דיגיטלית - ובעיקר תשלומים מקוונים.
עוד עולה מהסקר כי 91% מהישראלים בטוחים שהשירותים הדיגיטליים יהיו בשימוש נרחב ובקשת רחבה יותר של תחומים וישפיעו על רוב האוכלוסייה - דבר המחייב אבטחה מתקדמת ביותר, שהיא הדבר החשוב ביותר עבורים בתשלומים דיגיטליים, כמו גם אבטחת הפרטים האישיים. הצרכנים גם מייחסים חשיבות רבה למהירות ולפשטות של תהליך התשלום.
סקר חדשנות 1
במסגרת התשלומים עבור עסקאות, המדד מגלה כי הצרכנים בעולם מעדיפים להשתמש בזיהוי ביומטרי במקום בקוד מספרי בעת התשלום. בישראל, כ-33% מעדיפים להשתמש בסריקה של טביעת האצבע לצורך תשלום, 31% בקוד מספרי (PIN), כ-29% באמצעות קוד שיקבלו במסרון, ורק 6% באמצעות צילום "סלפי". למרות נתונים אלה, בישראל רק 9% משתמשים בזיהוי ביומטרי בעת התשלום.
סקר חדשנות 2
בעולם, המדד מצא כי בעוד שבאפריקה ובמזרח התיכון 70% מהצרכנים מוכנים לשלם באמצעות הסמארטפון, רק 40% מקרב הצרכנים במערב אירופה ציינו אופציה זו בחיוב. בישראל 65% מהנשאלים ציינו גע הם מוכנים לשלם באמצעות הסמארטפון, 25% באמצעות תעודת זהות, 24% באמצעות טאבלטים, 14% באמצעות שעונים חכמים, 9% באמצעות מכשירים ביתיים, 6% באמצעות תכשיטים, ו-3% באמצעות צמידי כושר גופני. רוב הנשאלים מכל המדינות הדגישו כי ייבחרו בסמארטפון כחלופה לכרטיס הפלסטיק כאמצעי תשלום חדשים.
הצרכן הישראלי מבטא בסקר את שביעות-רצונו מהחדשנות בתחום הנסיעות ברחבי העולם (76%), בעריכת קניות (68%), ברשתות החברתיות (62%) ובשירותים פיננסיים (62%). מנגד, הצרכנים הישראליים רוצים יותר חדשנות דיגיטלית בתחומי החינוך, הבריאות והתחבורה הציבורית.
סקר חדשנות 3
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.