חברת הסלולר סלקום מסכמת היום (ד') את תוצאותיה ברבעון הרביעי של 2016 ובשנה כולה. בשורה העליונה מדווחת סלקום על הכנסות של 984 מיליון שקל, ירידה של כ-6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015. ההכנסות השנתיות רשמו ירידה של כ-3.7% והסתכמו בכ-4.02 מיליארד שקל.
הרווח התפעולי הסתכם ב-32 מיליון שקל ברבעון הרביעי, זאת ביחס לרווח תפעולי של ל-79 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 59.5%. בשורה התחתונה סלקום רושמת ירידה של כ-26% ברווח הנקי ל-14 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח השנתי הסתכם ב-150 מיליון שקל, גידול של כ-55% בהשוואה ל-2015.
בחינת התוצאות של החברה במגזרים השונים מעלה כי היא המשיכה לסבול משחיקה בתחום הנייד, אך פיצתה על כך בעלייה בתחום הנייח. מספר מנויי הסלולר של סלקום ירד ב-1.2% והסתכם בכ-2.8 מיליון מנויים ב-2016, כאשר ההכנסות משירותים במגזר הנייד בשנת 2016 הסתכמו ב-2.16 מיליארד שקל, ירידה של 4.9% בהשוואה ל-2.27 מיליארד שקל ב-2015. בחינת ענף הסלולר מעלה כי חלה שחיקה גם בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) בשיעור של 2.6% ל-63.3 שקל.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח, הכולל את שירותי הטלפוניה הקווית, שירותי תשתית וגישה לאינטרנט, שירותי הטלוויזיה, ציוד קצה נייח ושירותים נלווים, הסתכמו ב-2016 בכ-1.07 מיליארד שקל, עלייה של 0.8% בהשוואה ל-2015. עלייה זו נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות בתחומי האינטרנט והטלוויזיה. עלייה זו קוזזה באופן חלקי על-ידי קיטון בהכנסות משיחות בינלאומיות.
כאמור, סלקום רשמה שיפור ניכר גם בתחום מגזר הטלוויזיה ודיווחה על 122 אלף מנויים בסלקום TV נכון להיום, זאת לעומת 70 אלף לקוחות ביום פרסום הדוחות של 2015, גידול של כ-74%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.