חברת התעופה האיטלקית אליטליה החלה היום (ג') באופן רשמי בהליכי פשיטת רגל, זו הפעם השנייה בעשור האחרון, זאת לאחר שעובדי החברה דחו את התוכנית שהוצעה לקיצוצים אגרסיביים ולמחזור חוב בהיקף של כ-2 מיליארד אירו.
בעקבות החלטת העובדים, בעלי המניות של החברה, ביניהם גם חברת התעופה אתיחאד שמחזיקה כ-49% ממניות אליטליה, החליטו שלא להזרים יותר הון לחברה והצביעו היום בעד הגשת בקשה ל"ניהול מיוחד", הליך שמקביל לפשיטת רגל. לפי החוק האיטלקי, במסגרת הליך זה בית המשפט ימנה נאמנים מטעמו לניהול החברה, ובמקביל הממשלה תספק מימון זמני שיבטיח את פעילותה השוטפת של החברה.
אליטליה נוסדה בשנת 1946, ולאורך השנים היא ניצבה בפני סכנת פשיטת-רגל - הפעם האחרונה הייתה בשנת 2008, כשהמצב הכלכלי באיטליה לאורך השנים לא היטיב עם חברת התעופה. בשנת 2015 הפסידה אליטליה 200 מיליון אירו.
מה באשר לצרכנים ישראלים שרכשו כרטיסי טיסה מאליטליה? בהתאם לאזהרות של ארגוני התעופה הבינלאומיים, ניתן לומר שיש בכך סיכון, אך מאחר שהממשלה האיטלקית תמשיך לדאוג לפעילות החברה בטווח הקצר והבינוני, הסיכון קיים בעיקר בטווח הארוך יותר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.