חברת קנון אחזקות של עידן עופר נפרדת מהשליטה במיזם הרכב הסיני ההפסדי קורוס. קורוס, הנשלטת (50%) בידי חברת קנון אחזקות של עידן עופר, דיווחה כי החברה, קוואנטום (חברה-בת בבעלות מלאה שדרכה מחזיקה קנון בקורוס), חברת הרכב הסינית צ'רי, המחזיקה ב-50% הנותרים בקורוס, ומשקיע חדש מסין, הגיעו להסכם השקעה, שבמסגרתו ישקיע המשקיע החדש 6.5 מיליארד יואן סיני (כ-942 מיליון דולר) בקורוס, תמורת השליטה בחברה.
ההשקעה של המשקיע הסיני כפופה לכמה תנאים שבהם עליו לעמוד עד מועד מסוים, שחלק מהם הם מחוץ לשליטת הצדדים לעסקה, וייתכן כי הצדדים לא יצליחו לקיימם. תנאים אלה כוללים אישורים רגולטוריים והשלמה של תהליכים רגולטוריים, הסכמה מצד מממנים ומהלכים נוספים, לרבות כניסה להסכמים נוספים.
קנון דיווחה גם שהסכם ההשקעה של קורוס, קוונטום וצ'רי עם העיר ייבין, באמצעות פלטפורמת ההשקעת של הרשות המוניציפלית ("Yibin"), שעליו הוכרז ב-6 באפריל השנה, לא ייכנס לתוקף, וכי ייבין לא תבצע את השקעת האקוויטי בקורוס.
ההחזקה בקורוס היא אחת הבעיות העיקריות של קנון. החברה הסינית רושמת הפסדים כבדים ושורפת עשרות מיליוני דולרים מדי רבעון. ברבעון הראשון השנה הפסידה קורוס 41 מיליון דולר, וזאת בהמשך להפסד מצרפי של 647 מיליון דולר שרשמה בשנים 2015-2016.
בניגוד ל-2016, שבה הציגה קורוס צמיחה מהירה בהכנסות, הרי שברבעון הראשון של 2017 נרשמה ירידה מדאיגה של 21% בהכנסות ל-59 מיליון דולר. ירידה זו הוסברה בנפילה של 24% במכירות כלי הרכב ל-3,700 ברבעון הראשון השנה, לעומת 4,900 ברבעון המקביל.
במהלך הרבעון הראשון הזרימה קנון לקורוס עוד 57 מיליון דולר, אבל את הרבעון הראשון סיימה יצרנית הרכב עם כ-9 מיליון דולר בלבד בקופה. עקב כך, הזרימה קנון לקורוס עוד כ-15 מיליון דולר במהלך אפריל, ויתרת ההתחייבויות של קנון לקורוס עומדת כעת על כ-42 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.