סטארט-אפ אבטחת הסייבר הישראל ארגוס, שהוקם על ידי מספר בוגרי יחידת 8200, עומד להימכר לאחת השחקניות בענף הרכב הגלובלי בכ-400 מיליון דולר, כך לפי הערכות הבוקר (ב'). החברה עוסקת בפתרונות אבטחת מידע לכלי רכב במישור הסייבר - נושא המושך תשומת-לב רבה סביב התחזיות להתפשטות כלי הרכב האוטונומיים בעולם בעשורים הקרובים. אחד מהפתרונות של החברה נותן מענה לאיום של השתלטות מרחוק על כלי רכב וניתובו בניגוד לרצון הנהג.
בענף הרכב מעריכים כי אחת המועמדות המרכזיות לרכישת ארגוס היא ספקית החלקים הבינלאומית "קונטיננטל" הגרמנית, שנחשבת אחת המובילות בתחום הטכנולוגיות לרכב חכם. כבר בחודש מארס השנה העריך "גלובס" כי ארגוס מועמדת ל"מגה עסקה", וכי קיימת בתעשיית הרכב התעניינות רבה ברכישתה.
גזיר ארגוס
יצוין כי קונטיננטל, שמחזור המכירות שלה עמד בשנה החולפת על כ-40 מיליארד דולר, ביצעה בשנתיים האחרונות שורה של רכישת חברות סטארט-אפ בתחום הרכב החכם ולרשותה קרן הון סיכון.
לארגוס ולקונטיננטל יש שיתוף-פעולה ממושך באמצעות חברת הבת של קונטיננטל "אלקטרוביט". לאחרונה אף הודיעו שתי החברות על הרחבת המוצרים המשותפים שלהם מתחום אבטחת הסייבר לרכב לתחום הצ'יפים, שיאשפרו ליצרני הרכב לעדכן תוכנות ולהוריד נתונים מהרכב באמצעים אלחוטיים.
קונטיננטל מציעה, כבר היום, פתרון אבטחתי "מקצה לקצה", בין השאר על בסיס הטכנולוגיה של ארגוס.
ארגוס
ארגוס הוקם ב-2013 על ידי עופר בן-נון, זהר זיספאל, אורון לביא וירון גלולה. בספטמבר התראיין בן נון ל"עוד פודקאסט", תוכנית הרדיו ליזמים בתחילת הדרך: "רצינו לייצר משהו בעל השפעה מהותית בעולם שפוגש בעיה גדולה. היה לנו חשוב שתהיה לו ודאות עסקית, שוק עם פוטנציאל - לא רצינו לבנות סטארט-אפ שנמכור ב-200 או 300 מיליון דולר, אלא בהרבה יותר. בנוסף, חיפשנו אתגר טכנולוגי מרגש ותחום שנוכל להיות בו טובים יותר מהבחור הכי חכם שמסיים היום את הארוורד. היה לנו ברור שהולכים על סייבר ואבטחת מערכות תקשורת מתקדמות ברכב.
"כולם דיברו על הרכב האוטונומי , והבנו שיש שם פער טכנולוגי עצום - בין הצורך העתידי בסייבר, לידע, ליכולות ולחשיפה לנושא של יצרניות הרכב הגדולות. הבעיה הזו של אבטחת מידע לרכב ענתה על כל המרכיבים שחיפשנו בסטארט-אפ שלנו".
ארגוס
אחד הגורמים שהביאו להצלחה, ללא ספק, הוא "מגע הקסם" של חלק מהמשקיעים הראשונים - ביניהם זהר זיסאפל וגיל אגמון - שכבר גזרו בעבר קופונים של מאות מיליונים מאקזיטים בתחום - אבל גם הדרך שבה ארגוס בונה את עצמה כיום בשוק העולמי. החברה מקיימת קשרים עסקיים וקשרי מו"פ הדוקים עם רוב השחקנים הגדולים בתעשיית הרכב והיא מאיישת כיום בתפקידי מפתח כמה מנהלים בכירים מאוד לשעבר מתעשיית הרכב האמריקאית והאירופאית.
לארגוס ישנם בין היתר שיתופי-פעולה הן עם ספקי העל של תעשיית הרכב דוגמת קונטיננטל ומאגנה והן עם יצרני השבבים העיקריים לתעשיית הרכב, ביניהם אינטל, קואלקום, NXP, אינפיניון ואחרים. לקוח בולט של החברה הוא חברת דיימלר, אשר ציינה בעבר בפומבי את שיתוף-הפעולה ההדוק עם ארגוס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.