חודש וחצי אחרי שענקית המזון הדנית ארלה הודיעה כי תפסיק את ההסכם הבלעדי עם וילי פוד להפצת מוצריה, היא חתמה על הסכם עם שטראוס. ההסכם עדיין צריך לקבל את אישורה של רשות ההגבלים העסקיים. במסגרת ההסכם, שטראוס תפיץ בין היתר את חמאת לורפק, ממרחי חמאה וגבינות מיוחדות של ארלה.
שטראוס נבחרה על-ידי ארלה לאחר בחינה מעמיקה של אפשרויות ההפצה הפוטנציאליות. בין השאר נבדקו גם מחלבות גד ושחקניות נוספות.
וילי פוד, שבשליטת יוסי וצביקה ויליגר, הפיצה את מוצרי ארלה בישראל מ-2005, והפסקת ההסכם עמה הייתה מכה קשה. בהודעה שהוציאה החברה לבורסה צוין כי "לסוף החוזה עשויה להיות השפעה שלילית משמעותית על תוצאות פעילות וילי פוד".
לפי סטורנקסט, נתח השוק הכספי של מוצרי ארלה בשוק החלב היה 1.3% ב-2016 ועומד על 1.2% ב-2017 עד כה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ממרחי החמאה של ארלה החזיקו בנתח שוק כספי של 18.2% ממכירות החמאה, 3.7% מגבינות השמנת ו-1.2% מהגבינות המיוחדות במדף.
להפצת המוצרים של ארלה יש לא מעט יתרונות: דרגת כשרות גבוהה ומוצרים כמו ממרח חמאה או תחליף גבינה פטה מאפשרים "לחסוך" את הצורך לגשת למכרזי החמאה והגבינות הקשות כדי לקבל מכסות יבוא פטורות ממכס.
כאמור, ההסכם כפוף עדיין לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. בימים אלה רשות ההגבלים בודקת את נושא ההפצה של ספקיות המזון הגדולות את מוצריהן של ספקיות מזון אחרות ואת ההשפעה שיש להסכמים האלה על כוח השוק שלהן. הרשות צפויה לשלב בבדיקה גם את השפעת הסכם זה ולבחון כיצד תמהיל המוצרים של שטראוס והמוצרים החדשים שיתווספו אליה ישפיעו על כוח השוק שלה מול הקמעונאיות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.