הנפקת עדיקה, הנמצאת בשליטת קבוצת גולף יוצאת לדרך. אתמול (ה') פרסמה עדיקה טיוטת תשקיף ראשונה לקראת ההנפקה, ובשבוע הבא תחל החברה ב"רוד שואו" לקראת ההנפקה.
אתר עדיקה הוקם בינואר 2012 על-ידי דדי שוורצברג ועדי רונן, והוא נחשב לאחד האתרים המובילים בישראל בתחום מכירות האופנה אונליין, עם כ-30 אלף כניסות ביום ומכירת פריטים שכוללים בגדים, נעליים ואקססוריז במחירים אטרקטיביים יחסית. Adika מונה כיום כ-150 עובדים.
קבוצת גולף רכשה בינואר 2015 את Adika, בעסקה שהוערכה ב-40 מיליון שקל. שוויה נאמד על בסיס מצבה ב-2014, שבה ההכנסות השנתיות היו 23 מיליון שקל.
לפי נתונים שפרסמה גולף הלילה, הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) של עדיקה הסתכם ב-2017 בכ-12.5-13.5 מיליון שקל, והוא צפוי לצמוח לכ-16-17 מיליון שקל בתוך 3-4 שנים.
החברה רשומה בספרי גולף בשווי של 99 מיליון שקל ומוערכת לצורך ההנפקה בשווי של כ-200 מיליון שקל. עם זאת, כפי שקורה בכל הנפקות האקוויטי האחרונות, בשוק ההון לא יתפלאו אם בסופו של דבר ההנפקה תתבצע לפי שווי של 150-160 מיליון שקל לחברה.
מהתשקיף עולה כי עדיקה תנסה לגייס סכום 25-30 מיליון שקל, ובמקביל ימכרו גולף ועוד 9 מציעים אחרים (המנכ"ל והמייסד דדי שוורצברג, שי בן-יצחק, מיכאל שמעון פלמון, צבי אלון, אסף זמירלי, טום רום, ליבנה ברבי, אסף אשל וחברת אורנה פלד) מניות בכ-25 מיליון שקל.
ערב ההנפקה מחזיקה גולף ב-75% מניות החברה, ושוורצברג מחזיק בכ-10% מההון.
עוד עולה מהתשקיף כי באתר עדיקה יש (נכון לסוף ספטמבר 2017) כ-83 אלף לקוחות פעילים, לעומת 55 אלף לקוחות פעילים בספטמבר 2016. היקף הרכישה הממוצע של לקוח באתר עומד על כ-220 שקל.
הכנסות החברה הסתכמו בכ-54 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2017, וצפויות לעמוד על 65-67 מיליון שקל בסיכום שנת 2017 - צמיחה של 72% לעומת 2016.
בחודש מארס האחרון נפתחה החנות הפיזית הקבועה של עדיקה בדיזנגוף סנטר בתל-אביב בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. החנות נפתחה בלוקיישן שבו שכנה בעבר חנות הדגל של גולף, שהשתרעה על 3 קומות בשטח של 400 מ"ר ועברה ללוקיישן מצומצם יותר בקומה התחתונה.
לקראת אפריל 2018 נדרשו בקבוצת גולף להחליט לגבי מערכת היחסים עם קבוצת המייסדים של עדיקה, ובראשם דדי שוורצברג המנכ"ל - האם להמשיך את ההתקשרות או להיפרד בהתאם להסכמים.
בגולף כנראה רוצים להמשיך את ההתקשרות, וכי מהלך של הנפקה מבטא את הדרך של הקבוצה לשמור על דדי שוורצברג, מנכ"ל ומייסד עדיקה, בתוך גולף, וכי הם יצליחו לגרום לו להישאר באמצעות אחוזים בהנפקה .
גולף, כמו שאר הענף, מתמודדת עם תחרות משמעותית, ודמי שכירות גבוהים שנעים סביב כ-16% מהפעילות, עליית שכר המינימום, ומתחרות בינלאומיות, לצד אתרי אונליין שהמכירות שלהם בישראל חזקות כמו אסוס ונקסט.
גולף, שנמצאת בשליטת חברת ההחזקות כלל תעשיות (כת"ש) של לן בלווטניק, מחלקת את פעילותה לשני מגזרים: אופנת הלבשה, באמצעות הרשתות גולף, פולגת ואינטימה; ומגזר עיצוב בית, הכולל גם הלבשת ילדים והלבשה תחתונה לנשים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.