הטיסות להודו על-ידי אייר אינדיה יוצאות לדרך. דובר חברת אייר אינדיה צייץ בטוויטר כי הטיסה מהודו לישראל תארך 7 שעות ו-10 דקות ותחלוף מעל שמי ערב הסעודית כדי להגיע לישראל.
דגלי הממלכה ודגלי ישראל צורפו לציוץ. "אייר אינדיה מציגה טיסות ישירות לתל-אביב מדלהי מ-22 למארס. הטיסות יופעלו בימים שלישי, חמישי וראשון".
ואכן, טיסות של אייר אינדיה כבר מוצעות במנועי החיפוש: לפי אתר סקיי סאנר, טיסת הבכורה ב-22 במארס תעלה 600 דולר, הלוך ושוב בקו דלהי-תל אביב. בכיוון ההפוך הרלוונטי לישראלים, המחירים יקרים יותר: טיסה באותם מועדים מתל-אביב לדלהי תעלה 720 דולר לפי אתר סקיי סאנר.
באתר טרווליסט הטיסות כבר מופיעות: טיסת הלוך ושוב מתל-אביב לדלהי ב-22 למארס מתחילה במחיר של 700 דולר.
ויש גם בשורה: לפי "טיימס אוף אינדיה", הטיסות בקו לישראל יופעלו במטוס הדרימליינר בואינג 787 החדישים ויכללו 18 מושבים במחלקת העסקים ו-238 מושבים במחלקת תיירים.
הטיסה תימשך כאמור כ-7 שעות ותציג מודל יעילות של שהות מינימלית: טיסת אייר אינדיה תמריא מדלהי בשעה 4:50 אחר-הצהריים ותגיע לישראל בשעה 8:30 שעון מקומי. שעתיים לאחר מכן תצא טיסה מתל-אביב לדלהי - כלומר בשעה 10:30 בבוקר לערך, שעת המראה נוחה למדי.
"מדובר בטיסה המסחרית הראשונה שתחצה את שמי סעודיה בקו מישראל ואליה, ולכן זו תהיה הטיסה המהירה ביותר בקו ישיר בין הודו לישראל", כך לשון הידיעה ב"טיימס אוף אינדיה". "סעודיה אינה מכירה בישראל או בחברות התעופה הישראליות שלא טסות מעל שמי סעודיה, בדומה לכך שהחברות הסעודיות לא טסות מעל שמי ישראל, ולכן טיסות אל-על למומבאי שבהודו אורכות 7-8 שעות ולא חולפות מעל שמי סעודיה ומדינות עוינות אחרות. אייר אינדיה, במסלול המקוצר, מאפשרת לקצר את משך הטיסה בקו ב-2-3 שעות, והמשמעות היא קיצוץ בעלויות הדלק ובמחירי הטיסה".
עוד נציין כי אייר אינדיה תזכה למענקים של מאות אלפי שקלים בשנה ממשרד התיירות, משום שהיא תפעיל טיסה מיעד שלא היה על מפת היעדים, אשר משרד התיירות רואה בו פוטנציאל להבאת תיירים לישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.