1. סמנכ"ל הסחר של שילב עוזב את תפקידו אחרי 17 שנה
חודשיים לאחר ששילב נמכרה, ניר גודארד, סמנכ"ל הסחר של קמעונאית מוצרי התינוקות, יסיים את תפקידו בתום 17 שנה. מקור בשוק טוען כי העזיבה מתרחשת על רקע ההחלטה שלא למנות אותו לתפקיד המנכ"ל, לאחר שענת לוין המנכ"לית הקודמת עזבה לאחר 15 שנה. בתפקידו הקודם שימש גודארד כסמנכ"ל רשת חנויות החברה. בין האתגרים שעימם התמודד ניתן למנות את המותג הפרטי של הרשת, פתיחה וסגירה של רשת הדיסקאונט בייבי קלאב, ועזיבות של יבואניות של מוצרים כמו טומי טיפי.
לאחרונה חתמה קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל על הסכם לרכישת 50% מהרשת מידי רונן אלעד, לפי שווי של 75 מיליון שקל. העסקה ממתינה בימים אלה לאישור הממונה על ההגבלים. שילב נוסדה ע"י הזוג איציק ושושי אורן ב-1974, ונמכרה בפברואר האחרון לאיש העסקים רונן אלעד לפי שווי זהה. היא הרשת הגדולה ביותר למוצרי תינוקות ומונה היום כ-75 סניפים. מחזור המכירות שלה הסתכם ב-2017 בכ-259 מיליון שקל.
משילב לא נמסרה תגובה.
שני מוזס
הבעלים החדש של שילב - רונן אלעד / צילום: עינת לברון
2. סוכנות פרסום חדשה תשלב יכולות "מסורתיות" ודיגיטליות
משרד חדש שינסה לשלב בין היכולות ה"מסורתיות" של משרד פרסום קלאסי עם יכולות דיגיטליות, מצטרף לענף הפרסום. ל"גלובס" נודע כי הפרסומאי יהב דרייזין חובר לאיש הדיגיטל יורם חוטר ישי ולחברה שלו i&m, והשניים יקימו יחד סוכנות פרסום חדשה שתיקרא 'CRACKER', שמתיימרת לספק שירותי אופליין ואונליין.
דרייזין, איש אסטרטגיה מוערך, הוא עו"ד בהכשרתו אך לאורך השנים שימש בתפקידי ניהול בכירים במשרדי פרסום, ביניהם אדלר חומסקי, ראובני פרידן, ענבר מרחב, ובתפקידו האחרון כמשנה למנכ"ל ב-JWT ישראל. יורם חוטר ישי נחשב לאחד מאנשי הדיגיטל המנוסים בישראל. כיום הוא הבעלים כאמור של i&m, ושותף מייסד ב-Ocean media מקבוצת TMF המנוהלת ע"י גיא שימחון.
לדברי דרייזין, CRACKER תמלא חלל פנוי בשוק בין משרדי הפרסום הוותיקים שבנויים על מודל אופליין קלאסי, ובין חברות הדיגיטל הצעירות שמתקשות לספק שירותי אסטרטגיה וקריאייטיב הנסמכים על ניסיון בניהול מהלכי שיווק ופרסום של המותגים המובילים.
"על רקע השינויים החלים בענף הפרסום בשנים האחרונות, CRACKER היא סוכנות שמותאמת לעידן הדיגיטלי, כשכל אנשי הצוות במחלקות השונות, כולל אסטרטגיה וקריאייטיב, הם אנשי דיגיטל וטכנולוגיה. הסוכנות אמורה לתת מענה אפקטיבי לצרכי הלקוחות המתמודדים עם אתגרים שיווקיים במגוון רחב של זירות, ולאפשר להם לעבוד מול ספק אחד ובכך לייעל ולפשט את התהליך", אומר דרייזין.
ענת ביין-לובוביץ'
3. CTV זכתה במכרז להקמת מסכי פרסום דיגיטליים ברכבות
ל"גלובס" נודע כי CTV זכתה במכרז להקמת רשת המסכים הדיגיטליים. החברה תהיה אחראית לרכישה, התקנה ותחזוקה של שילוט דיגיטלי לפרסום בתחנות שיחליף בהדרגה את שילוט הפוסטרים המסורתי. מדובר במהלך אסטרטגי של הרכבת שבו יושקעו כ-20 מיליון שקל. התחנה הראשונה שבה יוחלף השילוט היא יצחק נבון בירושלים.
כפי שפורסם ב"גלובס", אגף המחשוב ומערכות המידע ברכבת קיים מכרז לבחירת חברה טכנולוגית שתהיה אחראית על הקמת מערך הפרסום ותפעולו. במקביל מתקיים מכרז נוסף לבחירת זכיין פרסום חדש שינהל גם את מערכת הפרסום המסורתית ויקבל לשיווק בהדרגה גם את מערכת הפרסום הדיגיטלית.
מכרז ההקמה מתייחס ל-16 תחנות מרכזיות אך עם אופציה להרחבה לתחנות נוספות. הרכבת מחזיקה כיום ב-63 תחנות, ועל-פי ההערכות לפחות לחלקן יוכנסו בהדרגה מסכים דיגיטליים.
שני המכרזים הם ארוכי-טווח - לתקופה של 6 שנים עם אופציה להארכה ל-6 שנים נוספות. בהתבסס על ההכנסות מפרסום הקיימות כיום ממערכת הפרסום הרגילה, ברכבת מעריכים כי ניתן יהיה להחזיר את ההשקעה מתמלוגים תוך כ-10 שנים.
CTV היא אחת החברות הגדולות בתחום התקנת שילוט החוצות, הראשונה שהחלה להתקין טלוויזיות חוצות והיחידה שמפעילה מסכים כאלה בפריסה ארצית. בנוסף עוסקת החברה גם בהקמה והתקנה של שילוט דיגיטלי לחברות וארגונים.
ענת ביין-לובוביץ'
4. אדידס תפתח 10 חנויות ייעודיות לילדים עד סוף השנה
אדידס רוצה גם את הצרכנים הצעירים: החברה השיקה 3 חנויות המיועדות לילדים ובכוונתה להגיע לפריסה של 10 סניפי ילדים עד סוף 2018, תחת השם: 'Adidas Young athletes'. החנויות החדשות מצטרפות לחנות הילדים שפתחה אדידס לפני כשנה באילת, והן ברובן (למעט סניף אחד) נמצאות בבעלות הזכיינית בישראל. 3 חנויות הילדים החדשות ממוקמות בקניון קריית אונו (93 מ"ר), קניון הזהב בראשון לציון (84 מ"ר) ובקניון שבעת הכוכבים בהרצליה (64 מ"ר). מספר הסניפים הכולל של אדידס עומד על 55, והיקף ההשקעה הכולל במהלך מסתכם בכ-5 מיליון שקל.
סניף לילדים לא נראה בשלב זה בתל-אביב. "לא נוכל לעמוד בשכר הדירה שדורשים בתל-אביב כרגע. נפתח רק במקומות שנכונים לנו", אומר ל"גלובס" שלום מולייב, מנכ"ל אדידס ישראל. לדבריו, "שיעור הגידול בהיקף האוכלוסייה בישראל הוא מהגבוהים בעולם, ואנחנו כיום במצב שאנחנו לא מצליחים לענות על הביקוש. עם פתיחת חנויות הילדים נוכל גם להגדיל את היצע המוצרים לנשים ולגברים בסניפים, כשנפנה את מחלקת הילדים".
האם הגידול בביקוש לפרטי ילדים של אדידס תואם לגידול בביקוש לבגדי ונעלי ספורט?
"הגידול בענף הספורט מגיע ל-8%-10% בקטגוריה. אנשים עושים יותר ספורט וצורכים יותר מוצרי ספורט, גם לעצמם וגם לילדים".
רבים מהם קונים בחו"ל כי שם זול יותר.
"אחרי הוזלת המכסים המחירים בישראל נמוכים מאלו שבאירופה. ההפחתה כולה - 12% - גולגלה לצרכן. לתפיסתנו, הורדה של מחירים תתרום לצמיחה גבוהה".
ומה באשר לאתר מכירתי של אדידס?
"כדי להקים אתר מכירתי לקהל הישראלי אנחנו נדרשים לעשות התאמה במערכות שלנו, וזה יקרה במהלך 2019".
גם באדידס, כמו ביתר מותגי הספורט והאופנה, לא מתעלמים ממגמת הקניות באונליין. "העוגה כולה גדלה ומתוכה יש פלח שהוא קניות האונליין", אומר מולייב, "אם זה היה נוגס בעוגה הקיימת זה היה מדאיג יותר, אבל ברגע שכל הנתח גדל צריך לדעת איך לבדל את עצמך ולתת חוויה אחרת ללקוח בסניפים עם מוצרים מיוחדים. הקניות באונליין הן בלתי נמנעות, אנחנו לא יכולים להיות שאננים בנוגע לזה, אבל מפה ועד לתרחישים האפוקליפטיים שמנסים לשדר - המצב עוד רחוק".
מיכל רז-חיימוביץ'
5. ממחר: כרטיסי האשראי של שופרסל יתקבלו גם בניו-פארם
5 חודשים לאחר ששופרסל קנתה את רשת הדראגסטורים ניו-פארם, מודיעות השתיים על השלמת איחוד מערכות. החל ממחר, כרטיסי האשראי של שופרסל ייכנסו לפעילות בניו-פארם במהלך שילווה במבצעים ייעודיים. בימים אלה הנהלת שופרסל, בראשות איציק אברכהן, יחד עם אורי וטרמן, מנכ"ל ניו-פארם, שוקדת על פיתוח הקונספט של הרשת המחודשת ועל מיתוגה מחדש לקראת השקתה במחצית השנייה, ככל הנראה לקראת חגי תשרי. בנוסף עסוקים בשופרסל בהרחבת ההסכמים מול קופות החולים, ולשם כך צירפה הרשת כיועצת חיצונית את מדונה חובל, מי שהייתה בעבר מנכ"לית מכבי קייר.
שני מוזס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.