שר האוצר משה כחלון חתם, לאחר התייעצות עם רשות המסים, על צו לפיו תוטל באופן קבוע תוספת מס קנייה על רכבי יוקרה. הוראת השעה בעניין הוארכה מספר פעמים כאשר תוקפה הנוכחי הוא עד סוף החודש. כמו כן, צו זה מחיל לראשונה את מס היוקרה המיוחד החל מ-20 ביוני גם על כלי רכב היברידיים וחשמליים. המשמעות היא שרכבי פלאג-אין יוקרתיים, שמחיר המחירון שלהם מעל 300 אלף שקל, ייענשו בתוספת מיסוי של עד 14%.
הכלים הללו ימשיכו ליהנות ממס קנייה מופחת שמוענק לכל כלי הרכב ההיברידיים, אולם במקום תקרת מס של 20% על רכבי פלאג-אין ו-30% על כלי רכב היברידיים, תקרת המס כ-34% ו-44% בהתאם למחיר הרכב מעבר לסף ה-300 אלף שקל. יצוין כי ההתרעה הקצרה של ההודעה נועדה למנוע צבירת מלאים וגל אינטנסיבי של שחרורי רכב.
בשנתיים החולפות הפכו רכבי הפלאג-אין היוקרתיים לזרם המוביל בפלח היוקרה בשל הטבות מס מגולמות, שנאמדו בעשרות עד מאות אלפי שקלים לרכב. על פי הערכות עלות ההטבה על כלי רכב כאלה לאוצר הגיע למאות מיליוני בשנה. כתוצאה קרוב ל-50% מהמכירות בפלח היוקרה היו של מכוניות כאלה.
בספטמבר 2013 יושמה ההוראה לראשונה על כלי רכב שמחיר המחירון שלהם עולה על 300 אלף שקל. שיטת הטלת המס נבנתה כך ששיעור מס הקנייה עולה באופן הדרגתי ככל שמחיר המחירון "מתרחק" ממחיר העוגן של 300 אלף שקל. ככל שמחירו של הרכב לצרכן גבוה יותר, כך המיסוי עליו יהיה גדול יותר.
שיעור מס קנייה המתקבל מחיבור המס הבסיסי ו"מס יוקרה" הוא מס קנייה רגיל שכל הדינים הרלוונטיים ממשיכים לחול עליו. המשמעות היא שרכב שמחירו מעל 300 אלף שקל ימשיך ליהנות מהזיכויים בהתאם לדרגת זיהום ורמת האבזור הבטיחותי.
יצוין כי אחד הסקטורים שצפויים במיוחד להיפגע מהמהלך הוא סקטור היבוא האישי והזעיר של כלי רכב, שבשנתיים האחרונות חלק גדול פעילותו התמקד ברכבי יוקרה עם הנעה היברידית נטענת, פלאג-אין, בשל הטבת המס והרווחיות הגדולה במיוחד שהיא יצרה ליבואנים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.