סרג'יו מרקיונה, שארגן מיזוג בין שתי החברות החלשות ביותר בתעשיית הרכב - פיאט וקרייזלר - והפך את החברה הממוזגת למכונת מזומנים, נפטר בגיל 66. מרקיונה טופל בבית החולים האוניברסיטאי בציריך בגין סיבוכים בעקבות ניתוח שבוצע החודש בכתפו הימנית, על פי הודעתה של פיאט קרייזלר אוטומוביילס.
בעיות הבריאות של מרקיונה אילצו את החברה לשים קץ לתפקידו כמנכ"ל בשבת שעברה, ומהלך זה האיץ את פרישתו, שתוכננה לתחילת 2019. מרקיונה הנהיג את יצרנית הרכב האיטלקית-אמריקאית במשך עשר שנים. מרצ'יונה הוחלף בפתאומיות מראשות פרארי בגלל בעיות בריאות. הוא אמור היה לפרוש מפיאט-קרייזלר בשנה הבאה, והספיק להכין תוכנית ירושה.
אקסור (Exor), החברה ששולטת בפיאט קרייזלר הודיעה היום (ד') על מותו של מרקיונה.
מרקיונה היה פחות מוכר לציבור הכללי מאשר קודמיו בתפקיד, כגון לי איאקוקה. מרקיונה היה כוכב בתעשיית הרכב, ומותו מסמל את קצו של עידן המנכ"לים הגדולים מהחיים בדטרויט. הוא אהב לקרוא תיגר על שמרנותה של תעשיית הרכב, והקדים את יריביו בכמה מגמות מפתח שהתפתחו בתעשייה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.