רצף ההתייקרויות נמשך: יצרניות האורז, מוצרי החלב, הבשר, הטונה והנייר כבר העלו מחירים, והיום (ב') מתברר כי גם המלח יצטרף לחגיגת ההתייקרויות. ל"גלובס" נודע כי חברת ויסוצקי, שמפיצה את מוצרי חברת מלח הארץ, תייקר את מוצריה מיד אחרי החגים. מדובר בהתייקרות בשיעור של כ-7% במחיר לקמעונאי, אליה צפויים להתווסף גם הרווח שהיה לרשת והמע"מ.
בשנים האחרונות נמנעו יצרניות המזון הגדולות מהעלאת מחירים. כך, מוצרי מלח הארץ לא התייקרו מזה 5 שנים, כשעדכון המחירים האחרון נעשה בינואר 2013. העלאת המחירים הנוכחית מתבצעת גם היא על רקע "התייקרות ניכרת בתשומות הייצור, בעלויות האנרגיה, שכר העובדה, ההובלה, חומרי אריזה ועוד".
עם זאת, בחברה החליטו שלא לייקר את המוצרים לפני החגים, וזאת על-מנת "לאפשר ללקוחות להצטייד במוצרים במחירם הנוכחי", כך שהתייקרות תיכנס לתוקף החל מ-2 באוקטובר, כלומר מיד לאחר חג הסוכות.
ומה הם המוצרים שיתייקרו? מלח הים האדום עדין בגדלים 250 גרם ו-500 גרם, מלח הים האדום גס 500 גרם, מלח הארץ מועשר ביוד 250 גרם, צנצנת של מלח גס או עדין 1 ק"ג, מטחנה של מלח ים טבעי, מלח סלעים טבעי מהרי ההימלאיה 250 גרם, מלח ים ועשבי תיבול 250 גרם, מטחנת מלח עם תבלינים ושום 125 גרם ומוצרים נוספים.
עם זאת, נציין כי מחיר שקית מלח סטנדרטית של 1 ק"ג לא ישתנה, שכן הוא מוצר שמחירו מפוקח על-ידי המדינה. שאר המוצרים אינם מפוקחים.
בתוך כך, נזכיר כי רק אתמול (א') תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, הודיעה על התייקרות בשיעור של עד 4% למוצרי החלב הלא מפוקחים שלה, שמצטרפת אל התייקרות בשיעור של עד 30%-15% במחירי האורז על-ידי סוגת, התייקרות של עד 30% במחירי הבשר הקפוא, כמו גם עליות גם במחירי הטונה, הנייר, וגם הפירות והירקות.
מחברת ויסוצקי טרם נמסרה תגובה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.