חברות שפיר הנדסה ופיצרוטי האיטלקית יבנו ויתחזקו במשך 25 שנה את כביש הגישה החדש לירושלים - כביש 16. הקמת הפרויקט שעלותו נאמדת בכמיליארד שקל צפויה להתחיל בשנת 2019 והכביש ייפתח לתנועה בשנת 2023. כך, הודיעה לפני שעה קלה ועדת המכרזים הבין משרדית של הפרויקט בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, נחמיה קינד.
הכביש החדש יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה ויחבר את כביש ארצי מס' 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות - תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לביה"ח שערי צדק), וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, אשר תקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.
שפיר (50%) ופיצרוטי (50%) גברו על חמש קבוצות נוספות שהשתתפו במכרז, כאשר התחרות הייתה על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הצעתה של חברת שפיר- פיצרוטי למענק הקמה עמדה על כ-50 מיליון שקל. הכביש יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 25 שנה.
לדברי החשב הכללי, מר רוני חזקיהו: "כביש מס' 16, הצפוי להתבצע בשיטת ה-PPP, מצטרף לשורת פרויקטי PPP מוצלחים בתחום התחבורה בהובלת אגף החשב הכללי. במסגרת תכנית 2030 לפיתוח תשתיות בישראל צפויים לצאת לפועל בשנים הקרובות פרויקטי תשתית נוספים בתחומי התחבורה, האנרגיה, המים ואיכות הסביבה".
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ ציין כי כביש מס' 16 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, הצפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה לירושלים באופן משמעותי. הכביש יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב ויאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר. "הכביש מהווה בשורה לעשרות אלפי נהגים ונוסעים הפוקדים מידי יום את ירושלים. בכוונתי להשלים את הפרויקט במהירות האפשרית לנוכח החשיבות הרבה של הכביש. הכביש יעבור ברובו במנהרות ויהווה כניסה חדשה ומהירה למתחמי התעסוקה והמסחר של העיר", הוסיף השר כ"ץ.
מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, מר ניסים פרץ אמר: "בהמשך לפתיחת כביש 1 המחודש לתנועה, הקמת כביש 16 תביא לירידה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לירושלים ובכביש בגין, ולעלייה ברווחת תושבי העיר ומבקריה".
את שפיר - פיצרוטי ליוו במכרז עורכי הדין דיוויד שפירא, מיכה טולמן, פיטר שוגרמן, ניצן כהנא ודניאלה מילנר ממשרד יגאל ארנון ושות'.
הדמיית כביש 6
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.