פקקי התנועה מחמירים והופכים להיות ארוכים יותר ונמשכים מסביב לשעון - גם בחגים ובימי החופש הגדול. ומה יקרה בשנה הבאה? כנראה שהם יהיו ארוכים אפילו יותר.
ככה זה כשמקבלי ההחלטות עסוקים בעיקר בלקדם מגה-פרויקטים בתחום התשתיות - שניתן לגזור סרט בהשקתם. פרויקטים כאלה חשובים ללא כל ספק, אבל לוקחים הרבה מאוד זמן, ובינתיים ניתן היה למשל להוסיף 3,500 נהגי אוטובוסים שחסרים כבר שנים על הכביש.
קחו לדוגמה את הקו המהיר של הרכבת לירושלים: בערב סוכות ישיק שר התחבורה ישראל כ"ץ את הרכבת החשמלית הראשונה בישראל. הבעיה היא שרק מחצית מהקו יהיה מוכן, וכדי להגיע מתל-אביב לירושלים הנוסעים יצטרכו להחליף רכבת באמצע - כך שלא בטוח בכלל שנעדיף לעזוב את הרכב הפרטי.
אם תוסיפו לכל אלה את העובדה שבכל שנה עולים על הכביש קרוב ל-400 אלף כלי רכב חדשים וקצב סלילת הכבישים לא מצליח להדביק את הפער - בשנה הבאה כנראה נעמוד יותר זמן בפקקים.
לתחזיות הנוספות בפרויקט:
● השנה שתהיה בחינוך: עמרי זרחוביץ' חושב שיהיו שיפורים ותיקונים, אך לא שינוי אמיתי
● השנה שתהיה בכלכלה: עמירם ברקת חושב שתהיה התרופפות תקציבית והעלאת ריבית
● השנה שתהיה בנדל"ן: אורי חודי חושב שהציבור יתערב יותר בהליכי התכנון
● השנה שתהיה בהייטק: דור צח חושב שהמהפכות הטכנולוגיות יתבהרו
● השנה שתהיה בפוליטיקה: טל שניידר חושבת שהכול יהיה אפילו יותר פוליטי
● השנה שתהיה במשפט: חן מענית חושב שזו תהיה שנה גורלית לראש הממשלה
● השנה שתהיה בתעופה: מיכל רז חיימוביץ' חושבת שיהיו יותר טיסות ויותר לואו-קוסט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.