"השביתה האיטלקית" ברכבת שפרצה בפתאומיות אתמול נמשכת, ורכבת ישראל מבטלת עשרות רכבות נוספות החל מהשעה הקרובה. זאת לאחר שאתמול (א') בשעות הצהריים בוטלו 13 רכבות בשל "מחלה" בקרב יותר מ-30 נהגי קטרים.
"בשל התחלות נהגי רכבות הנוסעים, ובפועל השבתה לא חוקית של ועד הרכבת, לא יהיה מנוס גם היום מביטול עשרות רכבות נוסעים, החל מהשעה הקרובה", כך מעדכנת החברה.
עוד נמסר כי לאחר הפעלת הנהגים הכוננים ולאחר הערכת מצב שנערכה ברכבת ישראל התברר כי אין מנוס מסגירת קווי רכבות סדירות נוספות, גם היום (ב'), למרות כל הניסיונות להימנע מכך.
גורמים המקורבים לוועד החברה מסרו ל"גלובס" כי אכן מדובר בשביתה, ומקורה בתנאי העבודה הקשים של הנהגים. נזכיר כי בישראל פחות מ-10% של כלל משתמשי התחבורה הציבורית נוסעים ברכבת, בין היתר בשל העובדה כי קרונותיה סובלים מעומס ורמת שירות נמוכה.
היום בשעה 16:00 יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יכנס בלשכתו ישיבה בנושא המשבר ברכבת ישראל, בהשתתפות ועדי העובדים והנהלת הרכבת.
החל מהשעה הקרובה יבוטלו 30 רכבות נוסעים בקווים הבאים: קו הראשונים-לוד: 21 רכבות:
913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933.
קו בית שמש-מלחה: 8 רכבות:
567, 570, 571, 574, 575, 578, 579, 582.
מהנהלת הרכבת נמסר כי "החברה עשתה כל מאמץ לצמצם את הפגיעה בנוסעים, וביטול הרכבות בוצע בקווים שבהם מספר הנוסעים הנמוך ביותר. אנו ממליצים לנוסעינו להתעדכן באפליקציה ובאתר רכבת ישראל".
בוועד הרכבת מאשימים את ההנהלה בהטלת רפש בעובדי הרכבת וכותבים בתגובתם: "ועכשיו לאמת: כדי להפעיל את רכבות ראשונים לוד - 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933 - נדרשים בסך-הכל שני נהגים. כדי להפעיל את הרכבות בקו בית שמש-מלחה - 8 רכבות: 567, 570, 571, 574, 575, 578, 579, 582 - נדרשים עוד שני נהגים.
"ברכבת ישראל יש 300 נהגי קטר, האם באמת יש צורך להשבית רכבות נוסעים? או שאולי זו רק הדרך של הנהלת הרכבת, שוב, להסית את האש מכישלונותיה אל עבר העובדים והוועד?
"אגב, באותו זמן ממש בו בוחרת ההנהלה להשבית רכבות נוסעים, היא מקצה 16 נהגים לטובת נסיעות מבחן בקו ירושלים. המשמעות היא ש-16 נהגים מסיעים כבר שעות רכבות ריקות מנוסעים.
"אנו מבקשים לחזור ולהבהיר כי ועד העובדים לא נתן שום הנחיה ארגונית לעובדים 'להתחלות' או לנקוט עיצומים. ראוי שהנהלת הרכבת תבדוק את עצמה ותפסיק להטיל בנו רפש".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.