בזק וסלקום עורכות ניסוי לקראת המעבר של סלקום לשידור בשיטת מולטיקאסט (Multicast). הגידול במספר המנויים ברשת סלקום הופך את המולטיקאסט לשיטת שידור כלכלית יותר עבור סלקום, ועל-פי התוכניות עד תחילת השנה הבאה, היא תשלים את המעבר, שאגב יקרה בצורה שקופה מבחינת הלקוחות. לסלקום יש מעל ל-200 אלף לקוחות טלוויזיה.
כיום משדרת סלקום את שידורי הטלוויזיה שלה (סלקום TV) על גבי הרשת של בזק בשיטה שנקראת יוניקאסט (Unicast). מדובר בשיטה שבה התשדורת בין הרשתות מתבצעת מנקודה לנקודה, כפי שנפוץ ברשת האינטרנט או בשידורי VOD למשל. בשיטת המולטיקאסט הנתונים מופצים ממקור אחד לקבוצת יעדים.
לדוגמה, בשיטת היוניקאסט היום, אם על MSAG (מתג תקשורת) של בזק יושבים 100 לקוחות של סלקום, וכל אותם לקוחות צופים במשחק כדורגל, אז סלקום משדרת את המשחק ל-MSAG 100 פעמים כפול 6 מגה שנדרשים לכל לקוח HD. מדובר על 600 מגה שסלקום נדרשת לשלם עבורם לבזק.
בשיטת המולטיקאסט סלקום מפיצה את התוכן פעם אחד בלבד ל-MSAG, ובזק מפיצה אותו לאותם 100 לקוחות. כמובן שהמחיר של ההפצה במולטיקאסט פר מגה הוא יותר יקר מאשר ביוניקאסט, אבל בסך-הכול, החל מהיקף מנויים מסוים, יותר כדאי כלכלית לסלקום לעבור שיטת שידור. בשולי הדברים נזכיר רק כי את המחיר להפצת השידורים קובע משרד התקשורת.
סלקום ובזק נדרשות להיערכות מוקדמת לצורך המעבר, וזו הסיבה שהן החלו בניסוי, שצפוי להתרחב עד ליישום מלא בתחילת השנה הבאה. השינוי יאפשר לסלקום להסתמך פחות על שידורי ה-DTT (הטלוויזיה הדיגיטלית "עידן פלוס" שאינו מאפשר העברת שידורים באיכות HD), ויאפשר לה להציע את שידוריה ביתר קלות דרך אפליקציות או טלוויזיות חכמות ללא צורך בממיר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.