מניית יצרנית רכבי היוקרה אסטון מרטין נפלה ב-4.74% היום (ד'), יום המסחר הראשון שלה בבורסת לונדון. זאת על רקע חששות המשקיעים והאנליסטים מהיכולת שלה לעמוד בהשקות השאפתניות של הדגמים החדשים.
מדובר בהנפקת המניות הראשונה בבריטניה של יצרנית רכב מזה שלושה עשורים, מאז ההנפקה של יגואר בימי הממשל של מרגרט תאצ'ר.
החברה, שסיימה את שנה שעברה ברווח לראשונה מאז 2010 והגיעה לחדלות פירעון שבע פעמים במהלך קיומה, תמחרה את המניות שלה ב-19 ליש"ט למניה, שמשקף לה שווי שוק בהיקף 4.33 מיליארד ליש"ט (5.6 מיליארד דולר). בסיום יום המסחר עמד מחיר המניה על 18.1 ליש"ט.
אסטון מרטין מתכננת להוציא דגם חדש מדי שנה עד 2022. החברה מתכננת לייצר 7,100-7,300 מכוניות ב-2019 ו-9,600-9,800 מכוניות ב-2020. החברה שואפת להגדיל את הייצור ל-14 אלף מכוניות בטווח הבינוני, זאת בעזרת המודלים חדשים ושיפור תהליך הייצור שלה. החברה משקיע את כל תזרים המזומנים שלה כדי לעמוד בתוכנית, והיא אינה משאירה דבר לדיבידנדים או לתשלום חובות.
"מבחינת ניהול הסיכונים - זה מה שעשיתי בכל הקריירה שלי. אני מהנדס: אנחנו מצמצמים סיכונים", אמר מנכ"ל החברה אנדי פאלמר ל"רויטרס".
פאלמר התייחס להשפעות הברקזיט ואמר כי החברה "מבודדת יחסית היטב" מההשפעות משום שאירופה אינה השוק הגדול שלה והיא עשויה אף להפיק תועלת מייצוא בליש"ט חלש יותר. עם זאת, 60% מחלקי הרכב מיובאים מהאיחוד האירופי והחברה עשויה לסבל ממכסים, אם בריטניה והאיחוד לא יגיעו להסכם סחר. "ברור שאנחנו מעדיפים שלא יהיו מכסים, ללא ספק, אבל התעשייה חייבת ללמוד להסתגל והיא גם תמיד הסתגלה", אמר פאלמר.
ב-2017, ה-EBITDA של אסטון מרטין עמדה על 206.5 מיליון ליש"ט, לעומת 100.9 מיליון ליש"ט ב-2016. החוב שלה עומד על 538.8 מיליון ליש"ט. על סמך הנתונים האלו, מניית החברה תומחרה בהנפקה במכפיל רווח של 23.6.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.