קרייזי (Crazy), חברה שמארגנת חתונות ביפן, מעניקה נקודות לעובדים שישנים לפחות 6 שעות מדי לילה במשך 5 ימים בשבוע. נקודות אלה ניתנות להמרה במזון בקפיטריה של החברה. מנוחת הלילה של העובדים מנוטרת באמצעות יישומון של Airweave, יצרנית מזרנים - כך על-פי דיווח בבלומברג.
יותר מ-92% מהיפנים בגיל 20 ומעלה מדווחים כי אינם ישנים מספיק, על-פי סקר שערכה יצרנית מוצרי הבריאות Fuji Ryoki. בשל המחסור בעובדים והתרבות המושרשת ביפן של הקרבה עצמית אצילית למען התאגיד, יפן ידועה לשמצה בגין תופעה שמכונה "מוות מעבודה רבה מדי".
בנוסף לתמריץ הארכת שעות השינה, קרייזי גם מקדמת תזונה טובה יותר, פעילות גופנית וסביבת עבודה חיובית יותר. לרשות העובדים עומדות גם תמיכה בטיפול בילדים והאפשרות לקחת באופן ספונטני כמה שעות חופשה בימי עסקים רגילים.
יש ראיות גוברות לכך ששעות שינה רבות יותר משפרות את הביצועים העסקיים ותורמות לצמיחה כלכלית חדה יותר. ההפסדים שנגרמו לכלכלת ארה"ב מחוסר שינה הסתכמו ב-411 מיליארד דולר בשנה, או 2.28% מהתמ"ג, על-פי מחקר של ראנד קורפ מ-2009. ההפסד של יפן נאמד ב-138 מיליארד דולר, או 2.92% מהתמ"ג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.