מניית טאואר מאבדת גובה לאחר שחברת השבבים ממגדל העמק פרסמה דוחות כספיים מאכזבים, שכללו גם הפחתת תחזיות לרבעון הרביעי. עוד לפני הירידה במניה היום, איבדה טאואר למעלה ממחצית משוויה מאז השיא שאליו הגיעה בתחילת 2018, אז נסחרה במחיר של כ-36 דולר למניה. לאחר הירידות היום מדובר בצניחה של 55% מהשיא. בסוף השבוע ננעלה המניה בוול סטריט במחיר של 17.75 דולר, שמשקף לטאואר שווי שוק של כ-1.8 מיליארד דולר.
דוחות הרבעון השלישי שפורסמו היום הצביעו על ירידה בהכנסות, הן ביחס לרבעון המקביל - ירידה של 9%, והן ביחס לרבעון הקודם - 3.7%. ההכנסות הסתכמו בכ-323 מיליון דולר.
לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) נרשם ברבעון רווח נקי של 33.6 מיליון דולר, ירידה של 39% ו-10% בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם, בהתאמה. הרווח הנקי המתואם, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים (Non-GAAP), הסתכם ב-38 מיליון דולר, ירידה מ-61.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ומ-42.1 מיליון דולר ברבעון הקודם.
בכך הסתכם הרווח הנקי למניה ב-37 סנט, נמוך מתחזיות האנליסטים. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ל-89.1 מיליון דולר, שיעור של 27.6% מההכנסות, לעומת 30.6% ברבעון המקביל.
תוצאות הרבעון של טאואר
מתחילת 2018 הכנסות טאואר הגיעו ל-970 מיליון דולר, ירידה של 5.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. הרווח הנקי GAAP התכווץ בתקופה זו ב-35.3% ל-97.5 מיליון דולר, והתזרים החופשי בתקופה זו הגיע ל-100 מיליון דולר, לעומת כ-147 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
בעוד שעם פרסום הדוחות הקודמים איכזבה טאואר בתחזית לרבעון השלישי אך סיפקה נקודת אור בדמות תחזית-שיא לרבעון הרביעי, כעת גם התחזית הזאת מתעדכנת כלפי מטה. טאואר צופה הכנסות של 340 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת התחזית הקודמת ל-360-380 מיליון דולר וירידה ביחס להכנסות של 358 מיליון דולר שנרשמו ברבעון המקביל (אם כי מדובר על צמיחה ביחס לרבעון השלישי שדווח היום). כתוצאה מכך, 2018 תסתיים בחברה עם ירידה של כ-5.7% בהכנסות, לרמה של כ-1.31 מיליארד דולר.
מנכ"ל טאואר, ראסל אלוואנגר, מסר היום כי "התחלנו את השנה עם החלטה להתמקד בלקוחות ומוצרים בעלי שיעורי רווחיות גבוהים, וזאת על חשבון מילוי כושר הייצור במפעלים שלנו במוצרים בעלי שיעורי רווחיות נמוכים יותר. למהלך זה היו השפעות על מכירות החברה בשנת 2018 בהיקף גדול יותר ממה שציפינו, מאחר שבמקביל לכך שב-2018 הגדלנו את תמהיל המוצרים בעלי שיעורי הרווחיות הגבוהים, תחזיות הלקוחות לא התממשו במלואן. ההאטה הכללית בשווקים בעולם השפיעה על מכירות החטיבות העסקיות שלנו, וכתוצאה מכך התחזית לרבעון הרביעי של השנה נמוכה לעומת הציפיות הקודמות. יחד עם זאת, אנו מצפים לראות עלייה ברווחיות ובשיעורי הרווחיות כבר ברבעון הרביעי, בזכות תמהיל המוצרים הרווחי יותר שאנו מייצרים ונייצר".
בשיחה עם "גלובס" אמר אלוואנגר, כי "קשה לדבר על ציפיות השוק. הייתה נסיגה (pullback) בשוק לאחרונה. החלטנו בתחילת השנה, במטרה להגדיל רווחיות, לעזוב לקוח אחד שאצלו חווינו לחץ מחירים גדול, ולשפר את תמהיל המוצרים. היופי בזה הוא שברבעון הרביעי נגיע לקצב הכנסות שנתי של 200 מיליון דולר בתחום ה-SiGe (המשמש לטכנולוגיות תקשורת מתקדמות, ש'ח'ו'), ומספר היחידות שנספק ברבעון יהיה גדול ב-60%-70% לעומת הרבעון הראשון. למה זה חשוב? מפני שבאותה רמת הכנסות מאתר ניופורט, נייצר עוד 20 מיליון דולר לרווחיות - רק משינוי תמהיל המוצרים".
אלוואנגר מדגיש את הפעילות החיובית של החברה עם הלקוחות, ומעריך שזה ישתלם בהמשך. "הדבר הטוב ביותר לקיזוז ירידה בשוק הוא מודל מכירות חזק. ברבעון האחרון זכינו בשני חוזים משמעותיים עם לקוחות גדולים בשני תחומים שונים, חוזים שיכניסו בעתיד את הלקוחות האלה לעשירייה הראשונה של הלקוחות של טאואר וישמשו כמנועי צמיחה", הוא אומר.
איך תיראה 2019?
"אני מאמין שנראה צמיחה, אבל עוד אין יעדים. אנחנו מתמקדים במנועי הצמיחה ובביצוע התוכנית, כפי שעשינו בעבר, ואנחנו נמצאים בעמדה טובה מאוד. השנה הייתה 'רוח נגדית' והייתה את עזיבת הלקוח, כשחלק מההכנסות התחליפיות לא נכנסו כצפוי. ה-SiGe מתחיל לגדול, וצפוי להישאר חזק ב-2019. אני חושב ש-2019 תהיה שנה טובה. 2018 הייתה חזקה ברמת הפעילות, עם 'ריסט' (אתחול) בנוגע לעסק שנהיה קומודיטי".
יש מגה-טרנדים בתעשייה שמשפיעים עליכם לרעה? בעבר דובר על חולשה בתחום המובייל.
"השחקנים הגדולים בתחום שהם לקוחות שלנו לא פרסמו עדיין דוחות. חלק מהביקוש ירד במידה מסוימת, וכתוצאה מכך ירדו התחזיות שלנו לרבעון הרביעי. אבל זאת לא רק השפעת המובייל - ראינו ירידות באזורים אחרים - זאת האטה כללית בתעשייה, שנובעת גם מענייני גיאופוליטיקה וגם קצת מכלכלה, ומרמות מלאי גבוהות קיימות.
"אנחנו מנסים להיות מגוונים בשווקים שאנחנו משרתים כדי לא להיות תלויים בשוק מסוים. במקביל אנחנו מתמקדים בשיפור הרווחיות, כדי להמשיך להשקיע בתקופות האטה ולצאת מהן חזקים יותר".
יש לכם בקופה מעל 600 מיליון דולר, המניה ירדה משמעותית. יש סיכוי לבצע רכישה עצמית של מניות (buy back)?
אורן שירזי, סמנכ"ל הכספים: "אנחנו חברת צמיחה. אנחנו משתמשים בכסף שיש לנו ל-CAPEX ומחפשים הזדמנויות רכישה. דיבידנד או buy back זה לתת את הכסף בחזרה למשקיעים, וזה מראה שאין לנו משהו לעשות עם הכסף - מה שלא נכון במקרה זה".
ראסל אלוואנגר, אתה עדיין אופטימי כתמיד?
"אני אופטימי. עשינו 'ריסט' השנה, עזבנו לקוח גדול ואנחנו יוצאים מזה היטב. השקנו פלטפורמה חדשה. היחסים עם הלקוחות ברוב התחומים חזקים מאוד ובתחומים אחרים אנחנו מחזקים אותם. התמונה הגדולה היא לא תמיד אינדיקציה לכל מה שקורה בתמונה הקטנה יותר. 2018 היא לא שנת צמיחה, אבל אנחנו עובדים בכל יחידה עסקית על יצירת מנועי צמיחה קדימה, ולכן אני אופטימי. דברים טובים קורים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.