דוחות חיוביים לחברת קורנית דיגיטל , שעקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח ברבעון השלישי ומספקת תחזית דומה לתחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי. קורנית, יצרנית מערכות דפוס דיגיטליות תעשייתיות המיועדות להדפסה על בדים ופרטי לבוש, נסחרת בנאסד"ק בשווי 657 מיליון דולר.
ברבעון השלישי הסתכמו ההכנסות ב-37.6 מיליון דולר, בנטרול הכנסה של 1.7 מיליון דולר המיוחסת לכתבי האופציות בגין עסקת אמזון (עסקה שנחתמה ב-2017 כשלאמזון ניתנו אופציות לרכישת עד 8% מקורנית לתקופה של 5 שנים, כשקצב המימוש תלוי בקצב רכישת המוצרים מקורנית). מדובר על צמיחה של 32.1% בהשוואה לרבעון המקביל, שהיה רבעון חלש בחברה וכלל אזהרת רווח. הכנסות החברה ממוצרים גדלו ברבעון השלישי ב-31.7% ל-33.4 מיליון דולר וההכנסות משירותים צמחו ב-35.7% ל-4.2 מיליון דולר.
בשורה התחתונה נרשם רווח נקי חשבונאי (GAAP) של 3.1 מיליון דולר, לעומת הפסד של 124 אלף דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הסתכם ב-4.8 מיליון דולר בהשוואה ל-1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה היה 13 סנט, גבוה ב-2 סנטים מתחזיות האנליסטים, כולל השפעה חיובית של 6 סנטים המיוחסת לכתבי האופציות.
מתחילת השנה, הכנסות קורנית גדלו ב-24.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2017 והגיעו לכ-105 מיליון דולר. הרווח הנקי GAAP הסתכם ב-5.4 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 1.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה, והרווח הנקי Non-GAAP גדל ביותר מפי 4 ל-10.2 מיליון דולר. קורנית ייצרה מתחילת השנה 17.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיום הרבעון השלישי היו בקופתה 111 מיליון דולר.
"היה לנו רבעון מצוין, מעל התחזיות גם בהכנסות, גם בשולי הרווח וגם ברווח", אמר היום (ג') ל"גלובס" מנכ"ל החברה רונן סמואל. "זה היה רבעון מעולה גם ברמה האופרטיבית, כי קרו בו הרבה דברים. בסוף הרבעון השתתפנו בתערוכה והייתה שם הצלחה אדירה לטכנולוגיית ה-HD שלנו, שמההשקה שלה בתחילת השנה כבר קיבלה מעל 200 הזמנות, מתוכן מעל 25 בעקבות התערוכה. אנחנו גם מתקדמים עם טכנולוגיה חדשה של Mass production, כשהמטרה היא לשחרר לשוק בתחילת 2019 טכנולוגיה שתהיה קפיצת מדרגה, שתכניס את קורנית לשווקים חדשים".
"מאוד שוריים לגבי 2019, בזכות המומנטום ב-HD"
קורנית מספקת תחזית להכנסות של 37-39 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת 30 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי ינוע בטווח של 10%-14%. לפי התחזית, שנת 2018 תסתיים עם הכנסות של כ-143 מיליון דולר - צמיחה של כ-25% לעומת 2017.
בשלב זה אין עדיין תחזיות ל-2019, אך סמואל אומר כי "אנחנו מאוד 'שוריים' לגבי 2019, בזכות המומנטום ב-HD, השוק שמשתנה, המוצרים שיכניסו אותנו לשווקים חדשים ויאיצו את הצמיחה שלנו בשווקים הנוכחיים. אנחנו גם מאוד מרוצים מהיחסים עם הלקוחות האסטרטגיים שלנו, ואנחנו מאוד אופטימיים".
בבית ההשקעות Stifel ממשיכים להמליץ על מניית קורנית בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 25 דולר, שגבוה ב-31% מהמחיר הנוכחי בנאסד"ק. האנליסטים ב-Stifel כתבו בתגובה לדוחות כי הם מאמינים שהמומנטום במכירות מערכות ה-HD ימשיך גם בשנת 2019, ואליו יצטרפו גם מוצרים חדשים נוספים שיסייעו לחברה להגיע ליעד ארוך הטווח שלה - מכירות של 500 מיליון דולר. להערכתם, בשנת 2019 קורנית תציג הכנסות של 173 מיליון דולר (לא כולל ההכנסות מכתבי האופציות), צמיחה של 21% מההכנסות שהם צופים לחברה בשנת 2018.
"קורנית ממוצבת לקראת שנת 'ריבאונד' חזקה ב-2018, אחרי שנה של טלטלות ב-2017", כותבים האנליסטים. להערכתם, לצד השיפור הצפוי במודל התפעולי של קורנית והמגמות ארוכות הטווח בתעשיית הדפוס הדיגיטלי, מדובר בקטליזטורים שישפיעו לטובה על צמיחת החברה ותומכים בהמלצתם החיובית למניה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.