העברת השליטה ברשת קופיקס, המפעילה רשת של בתי קפה ומרכולים מוזלים, לידי ענקית הקמעונות רמי לוי בספטמבר השנה, עדיין לא באה לידי ביטוי בתוצאות החברה לרבעון השלישי של השנה. בסוף השבוע דיווחה קופיקס על תוצאות חלשות ברבעון: הכנסות של כ-71 מיליון שקל (ירידה של 7.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד) והפסד תפעולי של כ-1.9 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד התפעולי במגזר המרכולים הסתכם בכ-1.5 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשת קד, ואילו במגזר בתי הקפה עמד ההפסד התפעולי ברבעון על כ-500 אלף שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-200 אלף שקל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה קופיקס הפסד נקי רבעוני של כ-1.1 מיליון שקל לעומת הפסד של 832 אלף שקל ברבעון השלישי אשתקד.
את תשעת החודשים הראשונים של השנה סגרה קופיקס עם הכנסות של כ-220 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. ההפסד התפעולי הסתכם בתקופה זו בכ-10 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 695 אלף שקל בתקופה המקבילה, וההפסד הנקי עמד על כ-6 מיליון שקל לעומת הפסד סמלי של 170 אלף שקל בתקופה המקבילה.
שתי נקודות האור בדוחות היו שיפור מסוים בשיעור הרווח הגולמי, שעמד על 26% מהמכירות, לעומת 24.5% ברבעון המקביל. זאת, לאחר שהחל מהרבעון השני השנה הותאמו תנאי הסחר והתשלום עם הספקים העיקריים של הרשת לאלה של רשת רמי לוי. בנוסף, החברה רשמה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של כ-7.3 מיליון שקל, לעומת תזרים של כ-1.4 מיליון שקל ב רבעון המקביל. מניית קופיקס הגיבה היום לפרסום הדוחות בעלייה של 4.5%. בשנה האחרונה צנחה המניה ביותר מ-40% ושוויה של החברה הצטמק לכ-135 מיליון שקל.
תוצאות הרבעון של קופיקס
מרכולים חדשים ומיתוג מחדש
בחודש שעבר מינה רמי לוי (המחזיק באמצעות רשת המזון שבשליטתו 52% ממניות קופיקס) את אירם גרייבר, לשעבר מנכ"ל ויליפוד, למנכ"ל רשת בתי הקפה והסופרים העירוניים של החברה. גרייבר אמור להיות האיש שיביא את השינוי המיוחל ברשת שנקלעה לקשיים.
גרייבר ציין עם פרסום הדוחות כי "בהחלט ניתן להרגיש שדרוג בעוצמות הרכש של החברה ושינוי מגמה חיובי שיביא לשיפור רווחיות החברה. במהלך הרבעון האחרון פעלנו לצמצום הוצאות ההנהלה וכלליות בשיעור של כ-22%, וכן שיפרנו משמעותית את תזרים המזומנים, הודות להתאמת תנאי הסחר ותנאי התשלום של ספקי הקבוצה לתנאים הסחר והתשלום של רשת רמי לוי".
קופיקס, שהוקמה בשנת 2013 על-ידי היזם אבי כץ (מחזיק כיום ב-14% מההון) כדי למכור מוצרים במחיר אחיד של 5 שקלים, מפעילה היום, בעיקר באמצעות זכיינים, 148 סניפים, מתוכם 118 בתי קפה ו-30 סופרמרקטים. במהלך 2019 מתכננים בחברה לפתוח 5 מרכולים חדשים, ולמתג מחדש את סניפי הרשת תחת המותג "רמי לוי בשכונה". במקביל מתכננת קופיקס לפתוח עוד 3-5 סניפים של בתי קפה.
בנוסף מפעילה הרשת באמצעות זכיינים 92 בתי קפה ברוסיה, בעיקר במוסקבה, שם מעריכים בהנהלת החברה כי הפעילות תעבור להציג רווחים במהלך הרבעון הנוכחי (הרביעי של 2018).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.