חברת נת"ע תפרסם מחר (ב') את המכרז לביצוע עבודות המינהור בקו הירוק של הרכבת הקלה במקטע שבין רחוב לוינסקי לרחוב נורדאו בתל-אביב.
הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון-לציון לבין מרכז תל-אביב, אוניברסיטת תל-אביב, קריית עתידים ואזור התעשייה והעסקים במערב הרצליה. במרכז תל-אביב ייסע הקו במנהרה באורך של כ-4 ק"מ דרך ארבע תחנות תת-קרקעיות: קרליבך, קפלן, רבין וארלוזורוב מערב. העבודות מתוכננות להתחיל במהלך 2020.
המכרז כולל תכנון וביצוע של המנהרה והתחנות התת קרקעיות כולל הסדרי התנועה הדרושים. במסגרת תנאי הסף למכרז, החברות המשתתפות נדרשות להציג ניסיון בכריית מנהרות ובהקמת מבנים תת-קרקעיים בקרקע רכה ובתוך מי תהום, בסביבה אורבנית ובסמיכות למבני מגורים.
מאחר שלחברות ישראליות אין ניסיון בעבודות מינהור בתנאים מורכבים, המכרז פונה לחברות זרות. חברות ישראליות יוכלו להשתתף כקבלניות משנה לצורך הקמת התחנות.
במקביל למכרז נזכיר כי בסוף החודש יחלו עבודות תשתית להקמת הקו הסגול ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב.
ממנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, נמסר בתגובה כי "המכרז החשוב הזה מקדם אותנו עוד צעד בדרך לרשת הקווים שתושבי גוש דן מצפים לה. הקמת הקו האדום ממשיכה להתקדם לפי לוחות הזמנים לקראת הפעלתו בעוד פחות משלוש שנים, ובמקביל אנחנו מוציאים לדרך את הקו הירוק והקו הסגול, שישרתו בעוד שנים ספורות למעלה מחצי מיליון תושבים במטרופולין תל-אביב".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.