פלטפורמת הווידאו יוטיוב שבבעלות גוגל הסירה מעל 58 מיליון סרטונים ו-224 מיליון תגובות ברבעון השלישי של 2018, בשל הפרה של מדיניות הפלטפורמה - כך מסרה אלפבית, חברת-האם של גוגל, בסוף השבוע. 50.2 מיליון מתוך הסרטונים שהוסרו שייכים ל-1.67 מיליון חשבונות בפלטפורמה שהוסרו ממנה לחלוטין. לפי יוטיוב, חשבונות מוסרים ממנה לחלוטין כאשר צברו 3 הפרות של המדיניות שלה תוך 90 יום או ביצעו הפרת מדיניות אחת שיוטיוב מגדירה כחמורה במיוחד.
יוטיוב החלה השנה להוציא דוחות רבעוניים הנוגעים לאכיפת מאמציה בנושא התוכן. לדברי יוטיוב, רוב התכנים שהוסרו ברבעון השלישי היו תכני ספאם, בדומה לרבעונים קודמים. עוד אמרה החברה כי בזכות כלים אוטומטיים שמסייעים לה לזהות במהירות ספאם, תכנים קיצוניים וסרטונים המכילים עירום, 90% מ-10,400 הסרטונים שהוסרו בספטמבר בשל אלימות קיצונית, ו-279,600 סרטונים שהוסרו מסיבות הנוגעות לביטחון של ילדים צברו פחות מעשר צפיות לפי הסרתן.
לעומת זאת, בתכנים הנוגעים לדברי הסתה והתנהגות מסוכנת, טכנולוגיות אוטומטיות הן עדיין פחות יעילות, ויוטיוב מסתמכת על דיווחים של משתמשים על הסרטונים והתגובות כדי לבדוק ולהסיר אותם. במטרה לטפל בדיווחים האלה מהר יותר, גוגל הוסיפה אלפי בודקי תוכן השנה, והיא מעסיקה היום מעל עשרת אלפים בודקים.
יוטיוב, פייסבוק ופלטפורמות חברתיות אחרות נתונות תחת לחץ לזהות ולהסיר במהירות תוכן המכיל הסתה או עמדות קיצוניות, מצד בכירים וארגונים בארה"ב, אירופה ואסיה שחוששים שתכנים כאלה יביאו לאלימות. באיחוד האירופי אף הציעו לקנוס בסכומים גבוהים שירותי אונליין שלא מצליחים להסיר תוכן קיצוני תוך שעה מרגע שממשלה דרשה לעשות זאת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.