"יזם שמקים חברת סטארט-אפ צריך להיות בטוח שאין עליו, שהוא יכול לעבור דרך קירות. הוא צריך להיות משוגע ומאמין, אחרת - אין סיבה אמיתית לכאב הראש הזה. בסטארט-אפ שלנו, סיוטה, היה לנו את אחד הצוותים הכי טובים שראיתי בחיי, נקודה - ועדיין, היה לנו מאד קשה, מסוכן, ונכשלנו המון. לא מכיר שום חברה מוצלחת שלא חוותה קשיים וכשלונות בדרך".
אמיר אורעד, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ סייסנס (Sisense), מדבר מניסיון. כיום הוא מנכ"ל סייסנס, אשר פיתחה פלטפורמת מידע עסקי לניתוח מידע ארגוני, המאפשרת לעובדים בחברות וארגונים לבצע ניתוחים ולקבל תובנות עסקיות ללא מומחיות בעולמות הדאטה. החברה בניהולו של אורעד, גייסה מעל ל-200 מיליון דולר ומעסיקה כ-500 עובדים בישראל ובארה"ב.
טרם הובלתו את סייסנס, כיהן אורעד כחלק מצוות ההקמה המורחב של חברת סיוטה (Cyota) יחד עם נפתלי בנט, בן אנוש ומיכל צור, אשר נמכרה בסופו של דבר בכ-145 מיליון דולר לחברת RSA, ולאחר מכן הצטרף לחברת אקטימייז אשר נמכרה בכ-280 מיליון דולר לנייס. "שתי החברות מייצרות כיום ביזנס של 300 מיליון דולר כל אחת, ומעסיקות מאות עובדים", מבהיר אורעד. "עבדתי בשתיהן מעל ל-15 שנה במצטבר".
ואז הגיע הטלפון מהבורד של סייסנס.
בפרק ה-2 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 5), מספר אורעד כיצד הגיע לחברה במסגרת הליך לא שגרתי: דירקטוריון החברה, בתיאום עם המייסדים, הביא אותו כמנכ"ל עם ניסיון ב"הצמחה" של חברות - ובכדי להביא את סייסנס לשלב העסקי הבא: מכירות של מאות מיליוני דולרים.
"לא מדובר בהצנחה של מנכ"ל מלמעלה כמו שמדמיינים בסרטים", מבהיר אורעד. "חברות גדלות ומתפתחות כל הזמן, בשווקים משתנים - ולא תמיד הצוות שמוביל חברה להכנסות של מיליוני דולרים בשנה, יודע איך להוביל את אותה החברה להכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה. מעטים הם המייסדים כמו מארק צוקרברג, שידע לקחת את פייסבוק מחברת גראז' לענקית של עשרות מיליארדי דולרים".
אורעד מבהיר כי הגעתו לסייסנס, נעשה על רקע הזדמנות, ולא משבר, ומלא בסופרלטיבים למייסדים וההנהלה: "סייסנס הייתה חברה מדהימה לפני שהגעתי אליה, אני לא זה שהפכתי אותה לכזו", הוא מחדד. "עמית בן-דב (המנכ"ל אותו החליף אורעד בתפקידו - ע.פ.) עשה עבודה נהדרת, ועכשיו מוביל סטארט-אפ אחר בשם Gong.io בצורה נהדרת, וגם המייסדים נפלאים והייתה כימיה והתאהבות עם כולם. הביאו אותי כדי לעזור לקפיצה הבאה, לא כי מישהו עשה משהו לא בסדר".
מה למד אורעד כיזם מחברות בצוות ההקמה של חברות כמו Cyota (נמכרה ב-145 מיליון דולר ל-RSA) ואקטימייז (נמכרה ב-280 מיליון דולר לנייס)? כיצד מסייע להגדלת מכירותיה של סייסנס בסדרי גודל, בתוך זמן קצר? ומהן לדעתו התכונות הנדרשות ליזם כדי להוביל חברה ולגדל אותה, לנהל עובדים להנהיג צוות? כל זאת ועוד, בפרק ה-2 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (עונה 5).
**
"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.
הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.
את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.