חברת טלקאר, יבואנית קיה, בבעלות רמי ויעל אונגר, קיבלה החודש ממשרד התחבורה אישור לייבא לישראל מותג חדש של מסחריות מתוצרת סין. ל"גלובס" נודע כי המותג הוא DFSK שנשלט למעשה על ידי תאגיד דונפנג הסיני, אחד משלושת יצרני הרכב הגדולים בסין. המותג הוקם בעשור הקודם בשותפות עם קונצרן SOKON הסיני והוא מייצר מסחריות עירוניות קלות בתצורה סגורה לנוסעים ו/או מטען או בתצורה של מיני-משאיות.
החברה פרסמה באירופה לפני מספר חודשים כי היא משווקת כלי רכב מסחריים בתצורת יורו-6 העדכניות. בחו"ל כלי הרכב משווקים עם מנוע 1.5 ליטר בנזין בנפח 1.4 ליטר ותיבה ידנית. עדיין לא ברור אילו דגמים ישווקו בארץ ב-2019 אולם ההערכה היא, שהם יציעו מחיר אגרסיבי, בטריטוריה של רכבי סופר-מיני פרטיים בפחות מ-100 אלף שקל.
מקור בענף העריך כי החשיבות העיקרית של הזיכיון הוא בפוטנציאל ליבוא עתידי של מותגים אחרים של דונפנג, שעד כה לא ייצאה כלי רכב רשמית למערב. SOKON עצמה היא גם החברה האם של מיזם אמריקאי-סיני לייצור כלי רכב חשמליים יוקרתיים, שגייסה בין השאר את אחד המייסדים השותפים של טסלה. בחברת טלקאר סירבו להגיב על הידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.