אם אתם סובלים מפחד מטיסות, האייטם הבא אינו מיועד לכם: 2018 הסתיימה כשנת שיא בהיקף תנועת הנוסעים העולמית עם יותר מ-4.1 מיליארד נוסעים - אלא שלא כולם הגיעו ליעדם. לפי נתוני חברת הייעוץ To70 המתמחה בתחום התעופה והמתפרסמים היום (ד'), שנת 2018 הסתכמה במספר הרוגים כתוצאה מתאונות מטוס של טיסות מסחריות - הגבוה משמעותית לעומת 2017.
למעשה, לפי הנתונים, ב-2017 נהרגו 13 אנשים כתוצאה מתאונות בתעופה המסחרית, לעומת 534 הרוגים ב-2018 - יחס של פי 31. מספר התאונות ב-2017 בתעופה המסחרית עמד על 48, לעומת 160 תאונות בטיסות מסחריות שנרשמו ב-2018.
בין התאונות שהיו בשנה החולפת: בחודש פברואר 2018 נהרגו 71 בני אדם בהתרסקות מטוס של חברת סאראטוב ברוסיה; חודשיים לאחר מכן, בחודש אפריל, התרחשה תאונה בארה"ב, במסגרתה נוסעת של חברת סאות' ווסט איירליינס נהרגה, כשחלק מהמנוע התפוצץ במהלך טיסה מניו-יורק לדאלאס. הנוסעת נפצעה במהלך הטיסה אחרי שחלונה התנפץ, והיא מתה מפצעיה לאחר הנחיתה; בחודש מאי התרסק מטוס נוסעים זמן קצר אחרי שהמריא מהוואנה, קובה. 112 נוסעים שהיו על סיפונו נהרגו; תאונה אחרת התרחשה בחודש אוקטובר באינדונזיה: 15 דקות אחרי המראה, מטוס נוסעים של חברת ליאון אייר התרסק. 189 נוסעים ואנשי צוות נהרגו.
אם מחפשים את האור בקצה המנהרה, כדאי להתייחס למספרים בפרספקטיבה אחרת: מתוך 160 תאונות המטוס שתועדו ב-2018, ב-147 מהן לא היו נפגעים. בענף התעופה עדיין מתגאים בכך שמדובר בענף הבטוח ביותר שמאפשר לבני אדם להגיע ממקום למקום - בוודאי בהשוואה לתחבורה יבשתית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.