חברת כיטוב פארמה , הנסחרת בתל-אביב ובנאסד"ק, הודיעה כי חתמה על הסכם מסחור למוצר המוביל שלה, תרופה נגד כאב בה משולבת תרופה להורדת לחץ דם. המוצר כבר מאושר לשיווק, אך החברה טרם החלה לשווקו.
בשעה זו עולה מניית החברה 70%, כלומר נראה שהשוק בתל-אביב מרוצה מן ההסכם. גם בנאסד"ק עולה בינתיים המניה 60% במסחר. שווי החברה בתל-אביב עומד כעת על 70 מיליון שקל.
במסגרת ההסכם תקבל כיטוב 3.5 מיליון דולר במזומן מיידית וכן 60% מהרווחים מהמוצר (כלומר הכנסות בניכוי עלויות מסוימות שהוסכמו בין הצדדים, אך ללא ניכוי כל העלויות העקיפות של המשווקת), וזאת עד לתקרה של 15 מיליון דולר. כשתקרה זו תושג, ישתנה ההסכם, כך שכיטוב תקבל 40% מהרווח (על-פי אותו אופן חישוב). כיטוב תייצר את המוצר, שהינו תרופה, ואילו המשווקת תהיה אחראית על כל הוצאות השיווק והמכירות. ההסכם הוא לתקופה של 15 שנים וניתן להארכה לשנתיים נוספות.
המשווקת היא חברת Coeptis, חברה פרטית שהוקמה על-ידי מספר יוצאי חברות תרופות ופיתחה פורטפוליו של תרופות גנריות וסמי-גנריות, לצד מספר תרופות אינובטיביות שהיא מפתחת בעוד בונה את יכולות השיווק והמכירות שלה. קואפטיס היא חברה פרטית. בשלב הנוכחי רוב המוצרים שלה גנריים, כאשר מוצר "גנריקה משופרת" ראשון אמור להיות מושק ב-2019. מן הבחירה הזו המוצר של כיטוב מתאים, משום שהוא מוצר גנריקה משורפת שניתן למכור בפרמיה מסוימת על המוצרים הגנריים מהם הוא מורכב.
קואפטיס מסרה היום (ה') כי היא מעריכה כי תשיק את המוצר במחצית השנייה של 2019.
כיטוב הוקמה כאשר יו"ר החברה פול ווימאק, שם לב שחולים נוטים לקחת תרופות לכאב אשר מעלות את לחץ הדם שלהם במינון יתר, אך את התרופות להורדת לחץ הדם, שאין רואים את תועלתן באופן מיידי, הם נוטים לשכוח; ועלה בדעתו שניתן לתקן זאת על-ידי שילוב של שתי התרופות באותה הגלולה. כלומר, לא מדובר בהמצאה פורצת דרך בעולם התרופות, אולם תהליך הפיתוח של המוצר, כך שיצליח להכיל במקביל את שתי התרופות מבלי שיפריעו אחת לשנייה, אינו לגמרי טריוויאלי.
כיטוב מעריכה כי אם חברות הביטוח ירוויחו מכך שהחולים נוטלים את שתי התרופות במינונים הרצויים, הן תסכמנה לשלם עבור המוצר המשולב, ו/או לגבות מן החולים השתתפות עצמית נמוכה יותר, מה שיוביל את החולים לבחור במוצר.
מנכ"ל כיטוב, יצחק ישראל, ציין כי ל-44% מהמבוגרים בארה"ב יש גם לחץ דם גבוה וגם כאבי פרקים, השילוב עבורו מתאימה התרופה.
לכיטוב כבר יש הסכמי שיווק למוצר בסין ובצפון קוריאה, אם כי המוצר עדיין אינו מאושר לשיווק במדינות אלה.
כיטוב מצפה להשתמש בהכנסות מן המוצר לקידום צנרת המוצרים האינובטיביים שלה, ובראשה מוצר לטיפול בסרטן שמקורו בחברת נובוטיר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.