חברת כלמוביל השיקה היום (א') רשמית בישראל את הגרסה החשמלית של המשפחתיות יונדאי IONIQ, שגרסתה ההיברידית הייתה בשנה החולפת המכונית הנמכרת ביותר בישראל. זוהי המכונית המשפחתית החשמלית הראשונה שמשוקקת בישראל באופן נרחב מאז הפלואנס של בטר פלייס.
המכונית מצוידת בסוללת ליתיום בקיבולת 28 קילוואט-שעה ומסוגלת להשיג טווח נסיעה של עד 280 קילומטרים בין טעינות (על-פי תקן NEDC). ניתן לטעון אותה במגוון דרכים כולל חיבור ישיר לכל שקע טעינה ביתי (כ-8 שעות מאפס לטעינה מלאה), טעינה מ"קופסת קיר" מנוהלת (עד כ-4.5 שעות) וטעינה מעמדת תטעינה מהירה, שאורכת בין 30 ל-23 דקות לטעינה של 80% מקיבולת הסוללה.
בנוסף, המכונית מצוידת במספר מצבים למחזור אנרגיית הבלימה לצורך טעינת הסוללה ומגיעה עם מערך מתקדם של בטיחות וסיוע לנהג, כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט חכמה ועוד.
רמת האבזור התקנית גבוהה מזו של האיוניק הרגילה. המכונית מסוגלת להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות במצב הספורטיבי, והמהירות המרבית מוגבלת ל-165 קמ"ש.
מחירה בישראל כ-160 אלף שקל, ועד כה הוזמנו למעלה מ-100 יחידות בהזמנה מוקדמת, שרובן יסופקו בינואר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.