בעוד שבסקטור הקנאביס מתווכחים החקלאים, בעלי מפעלי הייצור ואנשי פיתוח התרופות היכן נמצא עיקר הערך במוצר, נכנסו בינתיים לתחום גם אנשי האינטרנט: חברת קנזון, שהודיעה היום על כוונתה להתמזג לחברה הבורסאית יוזר טרנד , מעוניינת להקים פלטפורמה למסחר אלקטרוני במוצרי קנאביס. החברה הודיעה כי תתמקד, לפחות בתחילה, בנגזרי קנאביס ללא אפקט פסיכו-אקטיבי.
יו"ר המיזם הוא אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון לשעבר. המנכ"ל הוא מיכה פרידמן, גם הוא בכיר לשעבר בבבילון. בין המשקיעים נמצאים בני שבתאי, שהיה אחד המשקיעים המובילים בחברת וייבר שנמכרה ב-900 מיליון דולר, וגיל שהם, ממייסדי החברות סופרסוניק ואיירון סורס.
במסגרת העסקה תקבל קנזון 85% מיוזר טרנד, שכיום היא שלד בורסאי, שנמצא בשליטת כפיר זילברמן ואיציק שרם. למרות העניין הרב בשוק הקנאביס בשנה האחרונה, בעקבות ההודעה ירדה בצהריים מניית יוזר טרנד ב-5%, והחברה נסחרת לפי שווי של 8.5 מיליון שקל.
מיזם קנזון מתמקד בשוק מוצרי ה-CBD, החומר הפעיל רפואית אך הלא-ממסטל בקנאביס. ה-CBD נחשב לחומר חוקי לשיווק במדינות מסוימות בעולם, בעיקר באירופה, אך לא בישראל ולא בארה"ב, למעט במקומות שבהם כל מוצרי הקנאביס חוקיים. מטרת החברה היא לאפשר שיווק של מגוון מוצרי CBD בנוחות עד הבית.
פעילות המסחר האירופית של החברה תבוצע באמצעות חברה בת אירופית, עבורה מקווה החברה לגייס 16 מיליון שקל בבורסה בתל אביב, באמצעות גיוס ציבורי. המוצרים יירכשו מצדדים שלישיים ויימכרו תחת המותג קנזון, בכפוף לרגולציה הקיימת בכל מדינה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.