אינטל עובדת ביחד עם פייסבוק על שבב בינה מלאכותית חדש שיצא לשוק במחצית השנייה של השנה הנוכחית. כך הכריזה אינטל אתמול (ב') בתערוכת ה-CES בלאס וגאס. השבבים הללו אמורים לספק לאינטל אחיזה בשוק הבינה המלאכותית, וספציפית בתחום המחשוב הגדל במהירות.
השבב החדש נועד לשמש לתהליכי "הסקת מסקנות" (inference). דוגמה לשימוש כזה הלקוח מתוך פייסבוק הוא תיוג של חברים בתמונות באופן אוטומטי. לפי רויטרס, אנליסטים חוזים שב-2021, שוויו של שוק הבינה המלאכותית בתחום הסקת המסקנות בלבד יגיע לקרוב ל-12 מיליארד דולר.
אינטל מתמודדת עם תחרות מחברות כמו אמזון ופלטפורמת הענן של אמזון, AWS, וכן Nvidia. בספטמבר, Nvidia השיקה שבב inference משלה, שנועד להתחרות בזה של אינטל. בנובמבר, אמזון הכריזה גם היא על כך שיצרה שבב כזה, אך הוא לא מתחרה באופן ישיר בשבבי אינטל ו-Nvidia, משום שאמזון לא מתכננת למכור את השבבים, אלא למכור שירותים שירוצו על גבי השבבים ללקוחות פלטפורמת הענן שלה.
עוד בתערוכת ה-CES, פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל ו-CTO מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל, אמר שמובילאיי מיפתה את כל כבישי יפן תוך שימוש במצלמות שהיו מותקנות ברכבי ניסאן מוטורס, שהגיעו עם מערכת מובילאיי מותקנת בהם הישר מהמפעל. לעומת אינטל, אפל ואלפאבית אוספות מידע וממפות את כבישי העולם באמצעות כלי רכב מיוחדים עם מצלמות ייעודיות המותקנות על גגותיהם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.