חברת הטכנולוגיה סומוטו הודיעה היום (ג') על חלוקת דיבידנד של 12 מיליון שקל לבעלי המניות - מה שלפי החברה, מהווה תשואת דיבידנד של קצת יותר מ-7% על שוויה הבוקר, שעמד על כ-170 מיליון שקל.
לפי סומוטו, "גובה הדיבידנד המחולק משקף סכום הגבוה מ-50% מתוך הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) שנצפה לחברה ברבעון הרביעי לשנת 2018, החורג ממדיניות חלוקת הדיבידנד הנהוגה בחברה", וזאת בזכות "תוצאות עסקיות צפויות טובות של החברה ברבעון הרביעי ובהתאם להערכותיה המקדמיות".
עוד ציינו בסומוטו, כי חלוקת הדיבידנד גם מתאפשרת בשל הערכות החברה ליתרות מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-17 מיליון דולר, וליתרת מזומנים נטו בניכוי אשראי בנקאי המתקרבת ל-13 מיליון דולר. בשנה שעברה חילקה סומוטו דיבידנד בהיקף כולל של כ-34 מיליון שקל, שלפי החברה מייצג תשואת דיבידנד של כ-23%.
סומוטו פועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידיאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, ומנוהלת על-ידי אסף יצחיאק. מניית החברה פתחה את 2019 בסערה, ומתחילת השנה טיפסה ביותר מ-20%, עליות שהמשיכו את הסנטימנט החיובי המאפיין אותה שנה אחורה, המצטבר לעליות של כ-70%.
סומוטו מתנהלת כיום ללא גרעין שליטה, ואחד מבעלי המניות המרכזיים הוא בן גירון, אחד מהמייסדים והמנכ"ל הקודם.
בתחילת השבוע פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון הרביעי של 2018 ולשנה שעברה כולה. בשורת ההכנסות צפתה סומוטו היקף רבעוני של כ-14.5-15 מיליון דולר, שיוביל אותה לסכם את 2018 כולה עם הכנסות של כ-54 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.