עבור רבים מאיתנו, "נהיגה על שלג" משמעה הצטרפות לפקקים הבלתי נסבלים באתר החרמון למשך הימים, או השבועות הבודדים, שבהם אתר החרמון פתוח למבקרים. עבור אחרים, מדובר בנהיגה - או נסיעה במונית - לאיזה מלון באתר סקי, שם יהפכו לגולשים מהמניין ויטעינו את עצמם בקלוריות. אבל נהיגה רצינית, על מכוניות רציניות, בתנאי חורף קיצוניים, היא חוויה מסוג שונה לגמרי והיא דורשת להשקיע קצת יותר זמן והרבה יותר ממון.
יצרניות הרכב זיהו זה מכבר את הפוטנציאל של "תיירות נהיגת החורף", שמאפשרת להם לחשוף קהל מבוסס וחובב רכב למעלות וליכולות של כלי הרכב שלהם, ועל הדרך גם לייצר מכך לא מעט הכנסות. במשך כמה ימים בשנה הן עורכות בצפון הרחוק קורסים לנהיגה מתקדמת על שלג וקרח, שמיועדים לחובבי רכב רציניים ולא לתיירים מפונקים.
קחו רק בחשבון, שחלק לא מבוטל מהקורסים מוזמנים מראש ויש רשימות המתנה. הנה כמה דוגמאות.
"אקדמיית החורף של למבורגיני": להשתולל באלפים
לישראל מיובאים כיום באופן סדיר כמעט כל מותגי הרכב בעולם, כולל יצירות אקזוטיות מבית אסטון מרטין, בנטלי פורשה, פרארי ועוד. אבל למבורגיני, אחד המותגים הנחשקים והנערצים בעולם, עדיין נשאר מסורב עלייה - לפחות באופן רשמי.
למי שרוצה להגשים את החלום הלא ממומש בסביבה יוצאת דופן, מציעה חברת למבורגיני את "אקדמיית החורף" שלה, שנערכת מדי שנה באלפים האיטלקים. מדובר ביומיים אינטנסיביים של הדרכה בנהיגה מתקדמת על אגם קפוא במבחר דגמים אגדיים של החברה כמו "אוונטדור S", "הורקאן פרפורמנטה" והשנה כנראה לראשונה גם התנסות ב-SUV הספורטיבי החדש "URUS", שמתאים במיוחד לתנאי החורף.
המסלול הוכשר לכך במיוחד ב-LAC SALIN בעיירה LIVIGNO, כ-43 ק"מ מסנט מוריץ ובצמוד לאחד ממסלולי הסקי הגדולים והמפורסמים באירופה -כך שאפשר להרחיב את השהות לפעילות פחות אוטומוטיבית. ההדרכה מתבצעת על-ידי מדריכי נהיגה מקצועיים של החברה, שמלמדים נושאים כמו החלקות כוח מבוקרות, אחיזה בתנאים קיצוניים ועוד.
כמקובל באירועים לאלפיון, האורחים שוהים בריזורט סקי אולטרה-יוקרתי בסגנון "הכול כלול". המחיר לאדם הוא כ-7,200 אירו, ומי שירצה להוסיף בן/בת לוויה, שאינו לוקח חלק בנהיגה עצמה, יוסיף עוד כ-1,200 אירו.
ב.מ.וו: מגוון חוויות חורף
כראוי לחברה שחרטה על דגלה את ההנאה מנהיגה, מפעילה ב.מ.וו מערך נרחב של "חוויות נהיגת חורף" בדרגות שונות, שמתקיימות באתר שהוכשר לכך במיוחד בגובה 1,700 מ' סמוך לסולדן באלפים האוסטריים.
המבחר מתאים לכל דרגת מיומנות בנהיגה, לכל מסגרת זמן ו"כמעט" לכל כיס. ב-475 אירו, למשל, אפשר לקבל הדרכת דריפטינג של חצי יום, עם הרבה היגוי יתר והחלקות נטולות עשן על סיפון ב.מ.וו M4 קרבית עם צמיגי קרח מיוחדים. ההדרכה היא בקבוצות של 8, עם שני מודרכים ומדריך ברכב. יש גם קורס בן יום, עם שהיית לילה, שכולל הדרכה של נהיגת שלג עם רכבי 4x4 כגון ב.מ.וו X5 ו-X4 שכולל מסלול טיפוס אלפיניסטי מפותל עד לגובה של 3,000 מ' מעל פני הים, גם באלפים.
חובבי הקרח יוכלו להצטרף למסלולי הדרכת נהיגת הקרח של ב.מ.וו, שנערכים בשוודיה כ-60 ק"מ דרומית לחוג הקוטב. אלה כבר אירועים שנמשכים בין יומיים לחמישה ימים וארבעה לילות עם הדרכת נהיגה במספר דרגות מיומנות, כאשר המכוניות הן M2 ו-M4 בגרסת ה"קומפטישן". גם כאן האירוח הוא במלון חורפי בשיטת "הכול כלול" ובתור "צ'ופר" זוכים המשתתפים להתלוות לנהג ניסוי מקצועי, שלוקח אותם ל"טרמפ" מסמר שיער של החלקות על מסלול ניסויי החורף של החברה. המחירים נעים בין 2,370 לכ-4,000 אירו, לא כולל טיסות.
פורשה: אגדת קרח
נהיגה במכוניות הספורט של פורשה היא חוויה רצינית בפני עצמה. נהיגה עליהן במסלולי שלג וקרח, כאשר לצדכם יושבים כמה מהנהגים הטובים באירופה, היא כבר חוויה בלתי נשכחת. לפורשה יש מסלולים ייעודיים משלה ב-LEVI שבלפלנד הקפואה, צפונית לחוג הקוטב, שבימים רגילים משמשים לבחינה של התנהגות כלי רכב חדשים בתנאי קור קיצוניים.
אבל למשך כמה ימים בשנה נרתם המסלול לטובת סבבי אירועים המכונים "חוויית קרח" של המותג. קיימות כמה דרגות מיומנות ופעילות וכולן כוללות לימוד רציני של הפיזיקה הכרוכה בנסיעה על הקרח, אומנות הדריפטינג, הבלימה ועוד. האירוע הארוך ביותר אורך כחמישה ימים (וארבעה לילות) וכולל אירוח במלון מקומי, נסיעה חווייתית באופנועי שלג ועוד. המחיר כ-4,800 אירו לאדם ועוד כ-1,490 אירו לבן/בת לוויה שאינם לוקחים חלק בנהיגה. המכוניות כוללות יצירות כמו פורשה קאיימן ופנאמרה.
מי שמחפש משהו מקצועי יותר, עם אופציה לקריירה בתחום, עשוי למצוא עניין בתוכנית המכונה ICE FORCE, שאורכת ארבעה ימים ומתבצעת על סיפונה של פורשה 911 טורבו. כאן הנהיגה יותר מקצוענית וההדרכה יותר אינטנסיבית ומוטה כלפי ספורט מוטורי. כמובן, המכונית גם יותר חזקה. אירוע של ארבעה ימים עולה כ-6,290 אירו לאדם ותנאי הקבלה הוא לעבור את קורס הבסיס שהוזכר לעיל.
עברתם גם את זה? אל דאגה. לפורשה יש גרסה מתקדמת יותר, "פרו", שמיועדת לבוגרי שני הקורסים ההתחלתיים, ורק 10 משתתפים.
מרצדס AMG: ספורט חורפי
למרצדס יש "תעשייה" שלמה של הדרכות ואירועי נהיגה, שמתקיימים לאורך כל השנה באזורים שונים בעולם. אבל ה"שפיץ" הוא האירוע החורפי של חטיבת הספורט AMG שמכונה "Winter Sporting" ומתבצעת על מסלול קרח ובשלג בצפון שוודיה, לא רחוק מחוג הקוטב. בצי רכבי ההדרכה העדכני של האירוע ניתן למצוא יצירות מעוררות תיאבון כמו A45 עם הנעה כפולה, C63-S קופה, E63-S כפולת הנעה ולקינוח: הדור האחרון של מכונית הספורט AMG-GT.
משך האירוע נע בין יומיים לארבעה ימים, בהתאם לרמת הקורס שמזמינים. כדי להשתתף בקורס "למתקדמים" צריך להיות, בדרך כלל, בוגר הקורסים ברמות הבסיסיות יותר. צוות המדריכים כולל בין השאר נהגי מרוץ מקצועיים, ואפילו אלופים, מעולם הראלי וה-DTM הגרמני.
המלון עצמו מיועד אך ורק לבאי הקורס ומציע תנאי אירוח של לודג'ים איכותיים, אבל צריך רק לקחת בחשבון שאין הרבה מה לעשות באזור. המחיר למשתתף סביב ה-5,000 וה-8,000 אירו, בהתאם למשך הקורס ולרמתו. אפשר גם להזמין שדרוגים אישיים כמו הדרכה פרטנית, ולא קבוצתית, על-ידי מדריך מלווה צמוד ועוד.
אאודי: חוויית קוואטרו בפינלנד
אאודי היא שם נרדף להנעה כפולה והנעת ה"קוואטרו" המפורסמת שלה תוכננה מבראשית עבור נהיגה בתנאים של שלג וקרח. לפיכך, אין זה מפתיע שהחברה מציעה מנעד רחב של "חוויות נהיגה" והדרכות, שממחישות את העליונות הטכנולוגית של הקוואטרו. בקצה העליון של ההיצע נמצאת "החוויה הפינלנדית" של אאודי, שכוללת שלושה עד חמישה ימים של הדרכת נהיגה בצפון פינלנד, עמוק בתוך חוג הקוטב.
היא כוללת הכשרה מתקדמת בדריפטינג, נהיגה על קרח ושלג עמוק ונהיגה תחרותית ומתבצעת על סיפונה של אאודי RS4 קוואטרו מהדור האחרון. עם זאת, צי ההתנסות של האירוע כולל גם פנינים כמו אאודי R8 עם מנוע V10 בגרסה פתוחה או סגורה, אאודי RS5 ועוד.
כל מכונית מצוידת בצילום וידיאו פנימי, שמאפשר לנתח את ביצועי הנהיגה של המשתתפים לטובת שיפור היכולות וקבלת היזון חוזר. לחלופין, ניתן לבצע את הקורס גם בשבדיה, ושם הוא כולל נהיגה תחרותית על מסלול ספורט-מוטורי מקצועי. המחיר לאדם כ-6,000 אירו, לא כולל טיסות. אירוע יותר קצר, שכולל 2.5 ימי הדרכה ושהות של שלושה לילות, עולה כ-3,700 אירו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.