סוף תקופה בדבוקת השליטה בחברת התעופה אל על: המיליארדר פויו זבלדוביץ', מבעלי המניות הגדולים בה באמצעות החברה האם כנפיים, מכר את עיקר החזקותיו. כנפיים עדכנה כי זבלדוביץ' מכר אתמול מחוץ לבורסה כ-10% ממניותיה בכ-23 מיליון שקל וחדל להיות בעל עניין, לאחר שנותר עם החזקה של כ-3% ממניות החברה. בעלי המניות הגדולים בכנפיים הם בני הזוג תמי מוזס בורוביץ' (כ-23%) ודדי בורוביץ' (כ-9%).
המכירה, שנעשתה בעיקר לגופים מוסדיים, בוצעה לפי מחיר מניה הקרוב ל-14 שקל - נמוך בכ-5% משווי מניית כנפיים הבוקר. נתח מניות קטן (כ-0.5%) נרכש על ידי תמי מוזס בהשקעה של קצת יותר מ-1 מיליון שקל, ונתחים קטנים נרכשו גם על ידי הדירקטור ערן אילן וגיסתו דפנה ארנון, מדבוקת השליטה בכנפיים.
בכנפיים ציינו כי עם מכירת המניות של זבלדוביץ', איש עסקים ואיל נדל"ן ומלונאות יהודי יליד פינלנד, "פג תוקפה של התחייבות חד צדדית (מחודש אוגוסט 2013)" שניתנה על-ידי משפחת בורוביץ' לזבלדוביץ' בקשר למינוי דירקטורים. את המכירה ביצעה ברק קפיטל חיתום.
כנפיים היא כאמור בעלת השליטה באל על, ובנוסף לכך היא עוסקת בהחכרת מטוסים באמצעות חברת גלובל כנפיים. על רקע החולשה בתוצאותיה של אל על, הנמשכת כבר תקופה ארוכה, מניית כנפיים איבדה בשנה האחרונה כ-25% משוויה ובשלוש שנים נשחקה ב-35%, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-230 מיליון שקל.
בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018, כנפיים הציגה שיפור של כ-4% בהכנסותיה - שהתקרבו ל-1.7 מיליארד דולר. יחד עם זאת, הרווח הגולמי והתפעולי שלה נפגעו והרווח הנקי שלה צלל ב-75% והסתכם בפחות מ-3 מיליון דולר.
בתקופה זו (ינואר-ספטמבר 2018) הפסדיה של אל על הצטברו ל-21 מיליון דולר (אחרי רווח נקי של כ-35 מיליון שרשמה בתקופה המקבילה ב-2017). מניית אל על נחלשה בשנה האחרונה בכ-15% ובשלוש שנים איבדה כמחצית מערכה, והיא משקפת לחברה שווי שוק נוכחי של כ-600 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.