חוק הטכנאים הוא חוק מבורך שנועד להיטיב עם הצרכנים הישראלים ויש להצדיע לו. עם זאת, לא ברור איך אותו החוק שנועד לאפשר לצרכנים גמישות, עלול דווקא להגביל אותם ולפגוע בשירות שהם נהנים ממנו היום ברכישות מקוונות.
בניגוד לטכנאים שנדרשים להתקנות או לתיקון תקלות ושידועים בכך שהם גורמים ללקוח לחכות שעות ולעתים להפסיד יום עבודה שלם ולא מחויבים לתחרות - דווקא חברות האופנה הישראליות עושות בימים אלה הרבה כדי להתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן. מתי בפעם האחרונה הפסדתם יום עבודה כדי לקבל משלוח של נעליים? כנראה שזה לא קרה, ופשוט הזמנתם אותן למקום העבודה שלכם, או שהחבילה חיכתה לכם ליד הדלת או בקיוסק הסמוך.
קמעונאיות האופנה - שנמצאות גם כך בתחרות אדירה ונדרשות לתת את רמת השירות הגבוהה ביותר כדי לשכנע צרכנים לרכוש דווקא אצלן אל מול התחרות האטרקטיבית מאתרי המסחר המקוון בחו"ל בדמות הפטור ממע"מ ברכישות של עד 75 דולר - יידרשו כעת להוריד את חוויית השירות שלהן או למצוא דרכים לעקוף את החוק.
טוב יהיה אם הרשות להגנת הצרכן שכפופה לשר הכלכלה תפזר את הערפל ואת החשש בקרב הקמעונאים בתחום ותבהיר במפורש האם הם יוכלו להמשיך ולספק את השירות שקיים היום, או שהם יחטפו מכה נוספת תחרות מול אמזון ואסוס - שייהנו שוב מיתרון, שכן ככל הנראה יהיה זה בלתי אפשרי לאכוף גם עליהן את הפיצוי לצרכן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.