שנת 2018 הייתה שנה לא קלה לחברת הטכנולוגיה הישראלית רדקום, על רקע ההאטה בצמיחת עסקיה המרכזיים - רשתות תקשורת וירטואליות (NFV). העיכוב בהטמעת הטכנולוגיה הוביל את מניית רדקום לצניחה של 63% בשנה שעברה, והחברה נאלצה להפחית תחזיות.
הדוחות הכספיים שפרסמה היום (ג') רדקום היו בהתאם לתחזית המופחתת שפרסמה באוקטובר: החברה סיימה את 2018 עם ירידה של 8.5% בהכנסות ועם מעבר להפסד. נראה כי 2019 עוד לא מסמנת שינוי מגמה עבור החברה, משום שלפי התחזית שרדקום מספקת היום, היא מצפה להמשך שחיקה בהכנסות גם בשנה זו.
רדקום, מקבוצת רד של האחים זהר ויהודה זיסאפל, מספקת פתרונות לניטור ובחינה של תעבורה ברשתות תקשורת. הכנסות החברה ב-2018 הסתכמו ב-34.1 מיליון דולר, כשהרבעון הרביעי תרם 4 מיליון דולר בלבד להכנסות - ירידה של 62.5% לעומת הרבעון המקביל. בשל הירידה בהכנסות ועלייה בהוצאות על מחקר ופיתוח, רדקום סיכמה את הרבעון הרביעי עם הפסד תפעולי של 4.6 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה, ההפסד הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הגיע ל-4.1 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 2.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים מבוססי המניות לעובדים, ההפסד התפעולי הסתכם ב-4.2 מיליון דולר. ההפסד הנקי הגיע ל-3.7 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי למניה היה 27 סנט, לעומת תחזית האנליסטים להפסד של 26 סנט למניה.
בסיכום שנתי, החברה הציגה הפסד נקי GAAP של 2.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 2.9 מיליון דולר ב-2017. על בסיס Non-GAAP, ההפסד הנקי הגיע ל-294 אלף דולר (2 סנט למניה), לעומת רווח של 5.1 מיליון דולר ב-2017.
בסוף השנה היו לרדקום בקופה 62 מיליון דולר, שמהווים היום למעשה כ-57% משווי השוק של החברה בנאסד"ק - 109 מיליון דולר.
בחברה מצפים כעת להכנסות של 28-32 מיליון דולר ב-2019 - ירידה של 6%-17.8% ביחס ל-2018, ובזמן שהאנליסטים ציפו דווקא לחזרה לצמיחה ולהכנסות של 35.9 מיליון דולר.
"במהלך 2018 עמדנו בהצלחה במחויבויות הפרויקטים שלנו, ובמקביל פתחנו דלתות להזדמנויות חדשות", אמר המנכ"ל, ירון רבקאי. "אף שתוצאותינו הושפעו ממעבר איטי מהצפוי של ספקי התקשורת לרשתות וירטואליות (NFV), ותנאי השוק עדיין לא מספקים ודאות באשר למתי יבוצע מעבר זה, אנו נותרים מלאי בטחון בעתידן של הרשתות הווירטואליות ורשתות ה-5G, היתרון הטכנולוגי שלנו, הפתרונות והמוניטין החיובי שלנו בתעשייה. החברה ממשיכה להשקיע בפעילויות המחקר והפיתוח, ומסתמכת על מאזן בריא לצורך קידום הטכנולוגיה החדשנית והמשך מתן מענה לצרכים של לקוחותינו המובילים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.