מנייתה של חברת האינטרנט הישראלית וויקס.קום ננעלה אתמול בנאסד"ק במחיר שיא של כל הזמנים, כ-126 דולר, שמשקף לחברה שווי של 6.1 מיליארד דולר. היום פרסמה החברה את הדוחות הכספיים לשנת 2018, שבהם עקפה את התחזיות והציגה צמיחה של 42% בהכנסות ו-44% בתזרים החופשי ומעבר לרווח נקי על בסיס Non-GAAP. מניית החברה צונחת ביותר מ-10% בשלב של טרום-מסחר לאחר שהחברה סיפקה תחזית פושרת לרבעון הראשון של 2019.
ברבעון הבא החברה צופה הכנסות של 172-173 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים ל-176 מיליון דולר. ואולם, ברמה השנתית המספרים דומים לתחזיות האנליסטים, ו-Wix מצפה בשנה זו להכנסות של 755-761 מיליון דולר - צמיחה של 25%-26% לעומת 2018.
Wix, בניהולו של אבישי אברהמי, מספקת פלטפורמה להקמה ולניהול של אתרי אינטרנט. ברבעון הרביעי של 2018 הכנסות החברה הסתכמו ב-164 מיליון דולר, צמיחה של 39% מהרבעון המקביל, והגבייה (נתון הכולל את ההכנסות הנדחות) צמחה ב-33% ל-176 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד התפעולי הסתכם ב-2.2 מיליון דולר, צמצום של 71% מהרבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 5.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.
מניית WIX
על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, Wix רווחית - והרווח הנקי שלה ברבעון הגיע ל-20.8 מיליון דולר, עלייה של 187% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה היה 42 סנט, גבוה ב-10 סנט מתחזיות האנליסטים.
בסיכום 2018, ההכנסות צמחו ב-42% לכ-604 מיליון דולר, ההפסד הנקי GAAP צומצם ב-34% ל-37.1 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-51.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 549 אלף דולר ב-2017. במהלך השנה Wix ייצרה תזרים מזומנים של כ-116 מיליון דולר והתזרים החופשי הסתכם בכ-102 מיליון דולר, לעומת 70.7 מיליון דולר ב-2017. ההפרש בין ההפסד GAAP לרווח Non-GAAP מוסבר בהוצאות תגמול מנייתי לעובדים והתאמות נוספות בסך כולל של 88.4 מיליון דולר.
"עוד שנת צמיחה של למעלה מ-40%"
בסוף השנה היו לחברה 4 מיליון מנויי פרימיום (משלמים), עלייה של 24% לעומת 2017, ובסך הכל 142 מיליון משתמשים רשומים, עלייה של 19%.
"2018 הייתה שנה מצוינת. בפרמטרים הקרים המספרים ברורים: זו הייתה עוד שנה של צמיחה של למעלה מ-40%, ואין המון חברות ש-5 שנים אחרי ההנפקה צומחות בקצבים האלה ובממדים האלה", אמר היום ניר זוהר, נשיא Wix. "הצד השני של הסיפור זה התזרים שהולך וגדל, וזה מראה שהעסק בריא. החלק הכי מעניין הוא האסטרטגיה: אנחנו מייצרים משהו שהוא פוטנציאל להרבה מאוד שנים. 2018 הייתה שנה מאוד פורה, עם שיא במספר המוצרים שהוצאנו. ביגרנו את המוצר Wix Code שבשנים הבאות יהיה מאוד משמעותי לעסק שלנו, והמשכנו להעמיק את היכולת לעזור למשתמשים לבנות עסקים על הפלטפורמה, עם Ascend ועם פתרון התשלומים".
תוצאות הרבעון הרביעי של WIX
אם מסתכלים 3-5 שנים קדימה, החברה תוכל להמשיך לצמוח בקצב דו-ספרתי?
ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים: "השקנו כמות שיא של מוצרים שחלקם מאוד משמעותיים מבחינת פוטנציאל הצמיחה בעתיד. מה שהכי מרתק בסיפור זה שלמרות הגודל הצלחנו לחדש ברמה המוצרית. הגענו לגודל מאוד משמעותי ועם זאת אנחנו עדיין מחדשים טכנולוגית, וזה מייצר לנו אפשרויות מאוד משמעותיות, אולי אפילו של הגדלת קצב הצמיחה בעתיד. כמה שנים נסחוב עם אחוזי צמיחה כאלה? קשה לדעת, אבל לא מיצינו את הגדילה בשנים הקרובות".
זוהר: "בטווח הארוך, המטרה שלנו היא חשיפה של מיליארד משתמשים, לעומת 147 מיליון היום. הפוטנציאל גדול מאוד, והעולם הולך למקום הזה".
ב-2019 החברה מתכננת להשקיע 15-20 מיליון דולר לתמיכה במנועי הצמיחה החדשים, ולדברי שמש, "יכולנו לסיים את 2019 עם תזרים חופשי של 155 מיליון דולר, אבל ניקח חלק מהגידול הצפוי בתזרים להשקיע ב-go-to-market של המוצרים שזיהינו כמשמעותיים. ההשקעה תעזור לנו לממש את פוטנציאל הצמיחה בצורה טובה ומהירה יותר".
על השיא אליו הגיע המניה, זוהר אומר כי "זה נהדר לבעלי המניות שלנו שבשבילם אנחנו עובדים בין השאר, אבל נגיעה נקודתית של מחיר מניה, מרגשת ככל שתהיה, פחות חשובה. לאורך זמן המדד האמיתי הוא כמה ערך אנחנו מייצרים למשתמשים שלנו, וכך ההוצאה של כל לקוח גדלה כי הוא קונה עוד מוצרים ושירותים. על-ידי זה אנחנו מייצרים ערך לבעלי המניות שלנו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.