בדיקת המועצה לצרכנות: פערי המחירים בין רשתות הפארם סופר-פארם ו-Be מצטמצמים - בפברואר 2019 הסתכמו הפערים בין שתי רשתות הפארם ב-13% (לפי סל קנייה מסוים), לעומת פער של 19% בינואר. בשתי הבדיקות הרשת שמציעה את המחירים הזולים יותר על סמך סל מוצרים קבוע היא Be.
מסקנות הבדיקה הן שמחירי סופר-פארם ירדו, בשעה שמחירי הרשת Be של שופרסל נותרו זהים לאלה של חודש ינואר - ומכאן שהתחרות נותנת את אותותיה.
עם זאת, יצוין כי רשתות הפארם מתאפיינות במבצעים עמוקים שמשפיעים על המחירים נקודתית, בכל פעם בקטגוריה אחרת - ואכן לפי הבדיקה, בחלק מהמוצרים הפערים היו גבוהים במיוחד: דוגמת דאודורנט ספיד סטיק נשים, שנמכר ב-Be במחיר של 14.50 שקל לעומת 30 שקל בסופר-פארם (פער של 104%); דאודורנט לגבר טיטניום, שנמכר ב-Be ב-10 שקלים ובסופר-פארם בכ-18 שקל (פער של 80%). במקרה ההפוך שבו מחירי Be היו יקרים יותר, הפערים הגיעו עד ל-26% (למשל בשמן לשיער ארגן), כאשר המחיר ב-Be עמד על 32 שקל, ובסופר-פארם על 23.5 שקל.
פערי המחירים בין רשתות הפארם / נתונים: המועצה לצרכנות באמצעות אפליקציית פרייזס
פערי המחירים בין רשתות הפארם / נתונים: המועצה לצרכנות באמצעות אפליקציית פרייזס
בדיקת המחירים נסמכה על דיווחי המחירים של הרשתות למאגר הממשלתי לפי הוראות החוק. המידע המועבר אינו קריא בתצורתו הנוכחית, ומי שירצה להשוות מחירים יהיה חייב לעשות זאת באמצעות אפליקציות ואתרים פרטיים דוגמת פרייסז, מיי סופרמרקט או זאפ מרקט. עם זאת, לפי סקרים צרכניים, שיעור הצרכנים שאכן מבצעים בדיקה מקדימה והשוואת מחירים הוא זניח.
במועצה לצרכנות ובמשרד הכלכלה מהללים כמובן את התחרות שנפתחה השנה עם כניסת Be, לשעבר ניו פארם, אחרי שהרשת נרכשה על-ידי שופרסל. התחרות תקבל טוויסט משמעותי בעלילה, כשהרשת גוד פארם שבשליטת רמי לוי תרחיב את הפריסה הארצית שלה. לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי רשת גוד פארם, שמונה כיום 12 סניפים, צפויה לגדול גם לערים שבהן לא פעלה עד כה, דוגמת כפר-סבא, אשדוד ואריאל. לפי התוכניות של הרשת, עד לסוף 2019 היא תמנה 20 סניפים ותכפיל את מספר עובדיה. גוד פארם עדיין נחשבת לשחקנית קטנה בענף: סופר-פארם, הרשת הגדולה בענף, מונה כ-240 סניפים; ול-Be יש 70 סניפים. שתיהן מציעות גם מכירה מקוונת.
פערי המחירים בין רשתות הפארם / נתונים: המועצה לצרכנות באמצעות אפליקציית פרייזס
פערי המחירים בין רשתות הפארם / נתונים: המועצה לצרכנות באמצעות אפליקציית פרייזס
סל המוצרים שבדקה המועצה לצרכנות באמצעות אפליקציית פרייסז כלל סבוני רחצה (כייף, הוואי, פלמוליב), דאודורנטים (ספיד סטיק, רקסונה, ג'ילט, טיטניום), משחות שיניים (קולגייט, אלמקס, סנסודיין), שמפו (הוואי, פינוק), מוצרי היגיינה נשית (קוטקס, טמפקס), ג'ל גילוח ועוד.
הסל הסתכם ב-755 שקל ב-Be (בדיוק כמו בחודש ינואר) וב-852 שקל בסופר-פארם (לעומת כמעט 900 שקל, המחיר של אותו סל נכון לחודש ינואר).
פערי המחירים בין רשתות הפארם / נתונים: המועצה לצרכנות באמצעות אפליקציית פרייזס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.