צרפת מתכננת למסות את הכנסותיהן של כ-30 ענקיות אינטרנט, בהן אמזון, על מנת להבטיח את קיומו של "צדק פיסקלי", כך לדברי שר האוצר הצרפתי ברונו לה מאר.
המס בסך 5% על כל המכירות בצרפת ייכנס לתוקף ב-1 בינואר [2020], ויניב כ-500 מיליון אירו (570 מיליון דולר) למדינה, לדברי לה מאר שאמר את הדברים בראיון לעיתון "לה פריזיאן". במסגרת התוכנית, שבה תדון הממשלה ביום רביעי הקרוב, יוטל המס על כל חברה בעלת הכנסות גלובליות של יותר מ-750 מיליון אירו ומכירות של יותר מ-25 מיליון אירו בצרפת, לדברי לה מאר.
ממשלות בעולם מתמודדות כיום עם הסוגיה כיצד למסות ענקיות אינטרנט עולמיות שמסוגלות לייצר הכנסות מקומיות בהיקף עצום באמצעות מספר מועט של נכסים פיזיים. ספרד ובריטניה שוקדות גם הן על גיבוש מע"מ דיגיטלי, אך עד כה נמנע האיחוד האירופי מהטלת מס כלל-אירופי.
צרפת רוצה למסות הכנסות מפרסומות שמיועדות לקהל המקומי, וכן מזירות מסחר וממכירה חוזרת של נתונים אישיים.
לה מאר אמר שאין סיכון שהמהלך החדש יתנגש עם הסכם המס בין צרפת וארה"ב. הוא דן בתוכנית עם שר האוצר של ארה"ב סטיבן מנוצ'ן במהלך ביקורו של מנוצ'ן בפריס בחודש שעבר.
הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) עשוי בסופו של דבר לגבש הסכם פוליטי על מיסוי פעילות דיגיטלית ונתונים, לדברי לה מאר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.