שוויו של פארק התעשייה בפלמחים, הנמצא בבעלות חברת הנדל"ן וההשקעות איי.אי.אס (IES), הגיע בסוף 2018 לכ-584 מיליון שקל - לעומת כ-440 מיליון שקל בסוף 2017 וכ-350 מיליון שקל בסוף 2016. המתחם משמש לתעשייה, ללוגיסטיקה ולהתפלת מים וכיום נמצאים בו 14 שוכרים.
מהדוחות השנתיים שפרסמה החברה, הנמצאת בשליטת חיים גייר (58.2%), עולה כי שיעור התפוסה בפארק, המשתרע כיום על שטח של כ-300 אלף מ"ר, עמד בסוף השנה שעברה על 72% לעומת 90% בסוף 2017. דמי השכירות במתחם הוזלו מכ-122 שקל למ"ר (לשנה) ב-2017 לכ-115 שקל למ"ר בחוזים שנחתמו ב-2018, וההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) של החברה מהפארק הגיעה אשתקד לכ-22.5 מיליון שקל, בדומה ל-2017.
נתוני פארק התעשיה של איי.אי.אס בפלמחים
איי.אי.אס , הפועלת גם בתחום ייזום הנדל"ן למגורים בחו"ל (שותפה בפרויקט מגורים בספרד), רשמה ב-2018 רווחי שערוך בהיקף של כ-69 מיליון שקל על הפארק, לעומת רווח של 88 מיליון שקל ב-2017. בסך הכל הסתכמו הכנסותיה אשתקד בכ-125 מיליון שקל ובשורה התחתונה היא הציגה רווח נקי של 74.8 מיליון שקל, ירידה של 4.8% ביחס ל-2017. מניית איי.אי.אס הגיבה לדוחות בעלייה קלה. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-13% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-984 מיליון שקל.
דיבידנד בהיקף של כ-6.2 מיליון שקל
בחודש שעבר עדכנה איי.אי.אס כי חתמה על הסכם מול משרד הביטחון במסגרתו הוענק לה רשות שימוש, סיוע ושירותים מבסיס עובדה שממוקם בנגב הדרומי, וזאת בכפוף להתקיימות תנאים שונים. ההסכם כולל בין היתר את הסדרת פעולות תכנון והקמת המיזם, עבודות התאמה הנדרשות בבסיס חיל האוויר הסמוך, עבודות הקמת המיזם ונהלי עבודה להפעלת שדה התעופה עובדה בשעות שגרה וחירום. בחברה מתכננים להקים במקום מתחם לשיפוץ, השבחת וביצוע פעולות נוספות במטוסים (פרויקט "איירפארק").
מדובר בפרויקט שיוקם על פני שטח גדול למדי, של כ-2,200 דונם, ואשר יוכל לקלוט עד 500 מטוסים במקביל. על פי ההערכות, עלות הקמת פרויקט מסוג זה עשויה להגיע לכ-100 מיליון דולר, בתלות בפעילויות אותן תחליט איי.אי.אס להציע בו, ובמקרה שבו תכניותיה יתקדמו כמתוכנן - הוא עשוי להתחיל לפעול כבר בעוד כשנתיים באופן חלקי, עד להשלמת ההקמה במלואה.
לפי איי.אי.אס, המיזם המתוכנן צפוי להיות אחד הגדולים בעולם מסוגו, ובמסגרתו יוקם אזור תעסוקה חדש שיקלוט כ-800 עובדים שיידרשו לתפעול המיזם. לצורך קידום הפרויקט, גייסה לאחרונה איי.אי.אס את יאיר ביטון, המשמש כמשנה למנכ"ל החברה, סמנכ"ל ההשקעות שלה ומנהל הפרויקט. ביטון, טייס חיל האוויר בעברו, שימש עד לפני כמה חודשים כראש המטה של מנכ"ל משרד האוצר.
עוד ציינו באיי.אי.אס כי שוק התעופה העולמי צומח בקצבים גבוהים מדי שנה, מה שמהווה עבורה הזדמנות עסקית טובה במיוחד. לפי הנתונים שהיא הציגה, עד שנת 2025 שוק השימור, השדרוג וההשבחה של כלי טיס אזרחיים בעולם צפוי להגיע לכ-110 מיליארד דולר בשנה.
במקביל לפרסום הדוחות הודיעה היום החברה כי תחלק בתחילת אפריל דיבידנד בהיקף של כ-6.2 מיליון שקל (1.2 שקל למניה) ותרכוש בחזרה את מניותיה בסכום של כ-6.8 מיליון שקל. עוד הודיעה החברה כי בעל השליטה חיים גייר ימונה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון ויחליף בתפקיד את גדעון אלטמן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.