הצרכן הישראלי הוא לא פראייר. זה מה שאומרים, לא?
סקר גיאוקטוגרפיה שנערך עבור ההסתדרות מוכיח שההפך הוא הנכון:
רק 50% מהצרכנים בודקים את חשבוניות הקנייה שלהם. יותר מ-60% לא קוראים את כל ההסכמים שהם חותמים עליהם, פחות מעשרה אחוזים מדווחים שיגישו תביעה נגד עסק המסרב להשיב להם את כספם. פחות מעשרה אחוזים!
הלאה, מסתבר שששים ושניים אחוזים מהצרכנים מודים שהם בכלל לא משתמשים במנועי ההשוואה בקניית מוצרי מזון. וזה אבסורד - הצרכנים קונים אונליין בעשרות אחוזים יותר מאשר בעבר - ואם כבר אנחנו מול המסך - וזה כל כך קל, למה לא להשוות?
ומי אשם בכל זה? הצרכנים בסקר מפנים את האצבע מאשימה לממשלה שלא מחוקקת מספיק חוקים בנושא. אבל האמת היא שחמישים אחוזים בכלל לא מודעים לחוקים ולזכויות הצרכניות שלהם - אלה שכן קיימות. וגם אם הם מודעים, הרי הם לא מתכוונים להתלונן או להגיש תלונה נכון?
אז אנחנו אולי שונאים להרגיש פראיירים, אבל האמת היא שזה בדיוק מה שאנחנו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.